Thursday, December 31, 2009

bye bye

Permulaan yang baru...

Yang lepas, biarkan lepas. 2009 merupakan tahun yang cukup mencabar bagi aku. Apa yang berlaku? Ini adalah antara peristiwa-peristiwa yang tak dapat aku lupakan...



  • Aku di tawarkan berlakon dalam satu projek filem pendek bertajuk 'MAYA'. Filem ini di hasilkan oleh yana, atiq & ayed. Masa projek ni gila best! jumpa kawan-kawan baru dan sedikit sebanyak aku juga dapat belajar dalam penghasilan filem pendek nih! Terima kaseh kepada mereka dan juga crew2 yang terlibat! ^_^ (iyer2 aku akan bagi korang tengok nanti, aku pun tak tengok lagi cerita tu)
  • Canon 1000D yang merupakan camera pertama Digital SLR aku hilang! Atas sifat kecuaian aku, camera ini hilang! Masa ni hilang mood sekejap untuk berfoto.
  • Bercuti di Pulau Redang Terengganu, 1st time aku menjejakkan kaki di sana, 1st time buat aktiviti snorkling dan 1st juga aku bercuti dengan kawan-kawan (tapi semua bawa couple, aku sorang ja solo..caiiittt)
  • Aku mendapat pengganti canon aku tu dengan Didi - Nikon D90. Masa ni dah semangat sikit nak berfoto. Masa aku dapat Didi ni juga lah aku banyak belajar pasal camera, maksud aku asas pengunaan camera.
  • Blog aku masuk majalah remaja. Hahaha..macam tak percaya ja masa bebudak karangkraf tepon aku dan minta izin nak review pasal blog aku ni.
  • Di panggil interview oleh wartawan karangkraf (Munira Roslan) untuk satu agenda 'remaja dan fotografi'. Selain aku , Sheera (kawan baik aku), Azzahary (Sifu pertama yang mengajar pasal camera), dan mie (animator di inspedia) juga di di interview. Hahah..kecik sungguh dunia nih!
  • Join amet dan adif untuk buat 'arto'.
  • Jumpa ayuna setelah lama terputus hubungan, dan akhirnya..masing-masing meluahkan perasan dan beliau kini menjadi milik aku (baru fasa pertama)

  • Didi mempunyai kawan iaitu Fify - Nikkor 50mm f/1.8 D.
  • Mengambil gambar untuk majlis akad nikah dan juga dinner untuk kawan baik (Hezzry / Apex / boy). Masa majlis ni juga, aku banyak dapat tunjuk ajar dari Azam Rashid - Seorang photographer yang juga kawan tadika aku.

itu lah antara benda-benda yang berlaku pada aku sepanjang tahun 2009. Masih banyak benda yang nak aku buat, nak aku capai tapi tak dapat. Hurmm..so 2010 aku harap aku dapat...

  • Projek filem pendek bersama shee & mie.
  • Tambahan accesories kepada Didi - Batry Grip + Speed light + back pack.
  • Lap top. (untuk memudahkan aku meng-edit gambar)
  • Ilmu-ilmu yang banyak dalam photography.
  • Lepak - lepak bersama Shee, Mie, & Amir (gila lama tak lepak sama-sama)
  • Lepak ramai-ramai dengan my brothers - Adif, Amet, Apex, Afiq, Apit, Wan
  • Buat recording untuk 'Adam Bands' - tukar nama laa oiii
  • Update blog dengan lebih kerap! ;p



Hurmm..itu ja kot buat masa sekarang! Nanti kalau ada lagi aku tambah! hohoho..Okaylah semua, terima kaseh kerana membaca. Adioooossss!!!

Selamat Tahun Baru..
May all the Great thing will come to all of you!

peace..ciaaaaauuuuu!!!

Sekian,

A.L

11 comments:

hanilopiplopz said...

nape 'knowing bukit puting princes' x de dlm list kaw??? hahahahahah

ok sila lempang aku..

btw, hepi 2010!

.aish. said...

hapy new year!
;D

ayie said...

weh..ang lupakan satu lagi perkara penting....
buku 'Remamber' ang dah dipulangkan setelah tiga tahun menghilang....
ha..ha...(baik betoi owang tu jaga buku elok2)

bila free nak ajak outing....

slmt th baru 2010

shee said...

tu la adammm. short film, lepak. damn lame tak buat da ;(

happy nu year!

Anonymous said...

hai...hepi new year adam!
tahun baru azam pn mesti mau baru....
hope tahun nie lbh GEMPAQ & best dr tahun lepas.....aminnnnnnn('_')

Kimy said...

selamat tahun baru, yeah semoga semangat ber-photography men-jadi2. hahaha :D

cepat jek masa berlalu, dah tahun 2010. tahun 2009 adalah tahun kamera aku wat hal. huhuhu :(

artO said...

hahahaha..
sikit ar tuh ang punya agenda tahun 2009..
banyak dok ofis wat keja kan..
hahaha..

adamLUBA said...

hani..
erkk..laa, itu rahsia..xleh heboh2..kang puteri bukit puting marah! alalalala! HAH! jap jap...1...2....3...PPPAAANNNGGG~!! okay x?

aish!
thanks..happy new year to you too..

ayie..
hah! banyak la hang punya baik! patut laa aku dok cari buku tu tak jumpa..alalalala..okeh2..nnti aku free n balik sana..aku gitau..selamat tahun baru!

shee..
:( tau tak per! huhu..windu nih! selamat tahun baru juga!!!

anonymous...
baaaaiiikkk!!! aminn!!!

Kimmy..
hoho..mudah mudahan bro! ko pun harap bisnes makin maju..^_^

arto..
tau xpa! adeh2...office tu dah jadi rumah aku..rumah tu..erkk..rumah tu dah jadi R&R

hajaribrohim said...

"Jumpa ayuna setelah lama terputus hubungan, dan akhirnya..masing-masing meluahkan perasan dan beliau kini menjadi milik aku (baru fasa pertama)"

hehe.yg serius?jgn jadi mcm si bulu ketiak!hahah!

i love u adam!

TiqsZie Shinoda said...

ilham

rindu la nengok kamu batuk berdarah
hahhaha

豚骨拉麵Tiger said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社