Wednesday, September 9, 2009

Kenapa tak update?


ini hanyalah gambar hiasan, tp ada edit sikit..hehehe!

Puff...aku kembali!

begitu lama jari jemari aku ni tak menaip, bukan apa, aku sedikit sibuk dengan kerja. Entry ni aku masih lagi tak dapat nak memasukkan gambar walaupun sebenarnya ada banyak gila yang nk di kongsi. Slow-slow la kay..

Aku...
Start puasa ke-dua, aku mengalami sakit gigi/gusi sampai hujung minggu lepas bawu lega. Paling teruk masa Sabtu (06/09/09) la, masa tu bengkak gila bibir aku, nak cakap pun slow-slow. kalau gelak...perhhh! seksa gila. Nak makan lagi la, kena suap slow-slow, kunyah slow-slow dan telan pun slow-slow. Sekarang dah okay, aku boleh makan dengan puas hati, aku boleh bercakap dengan puas hati, and aku boleh gelak dengan puas hati. hehehe



Ini hanyalah gambar hiasan, tak der kene mengena dengan DIDI


DIDI...
Kesian kat DIDI (D90 - kepada siapa yang tak tahu), baru-baru ni, lens 17mm - 105mm aku telah tercedera, dan kini di rawat di Nikon centre. Orang-orang disana mengatakan sebulan baru lens aku dapat kuar. Meants hari raya nanti, maybe aku dan DIDI f akan beraya tanpa lens. T_T Macam mana boleh tercedera? sebab masa tu Didi terjatuh (bukan aku buat, salah sorang dari budak office. Itu pun bukan di sengajakan), lalu menyebabkan Bayonet Mount pecah. T_T.

Hurm..aku ada terfikir untuk membeli 50mm f/1.8. harga yang aku survey dalam RM388. patut tak aku ambil lens ni? Aku memang suka sangat lens ni, tp aku tak budjet nak beli dalam masa terdekat ni dan apabila keadaan jadi macam ni, patut ka aku beli? sebab raya tanpa lens bosan babe!

Kerja...
Aku sekarang tidak lagi bekerja di Studeo Grafix. Peredaran masa telah menyebabkan satu evolusi kepada sesuatu yang lebih baik. Begitu juga dengan Studeo Grafix, sekarang kami telah berevolusi menjadi Peopalove (sebutannya adalah people love)..untuk lebih lanjut sila lah ke www.peopalve.com

Aku juga sekarang sibuk dengan kerja-kerja di office, rumah dah jadi macam hotel, hanya tempat tidur dan mandi. Kadang-kadang aku terpaksa kerja pada hujung minggu, tapi bagus la..tak semua boleh dapat kerja terus menerus macam ni. So bila ada project, kita juga berevolusi menjadi lebih baik..kan? huhu..so memang aku tak nak merunggut pasal kerja ni, sebab aku tahu, ia memberi banyak kebaikan.


Kesimpulan:
Bulan puasa ni banyak mengajar aku erti kesabaran...sakit gigi, lens, kerja!

Okaylah..sampai sini dulu update aku untuk rini, nanti aku masukkan gambar-gambar masa aku gi JB, gambar Xgig (dapat nengok joanna & co.) dan gambar masa gi KL (sblm posa) so...

tungguuuuuuuu.......!


Sekian,
A.L

14 comments:

ayie said...

cet...brapa lama mau tunggu daa....
weh..pinjamla lens si amet tu....
dia kan byk lens....
x pon beli jer baru..time raya ni tak kan tak der promosi jualan lens murah..(eh..ader ker..)

emmetRaxor said...

padan muka ang sakit gigi..
tua ar owang suh gosok gigi rajin2 tak mou..
xpa lens aku ada 10 bleh ar nak pinjam satu antara nya..
janji raya neh meriah gambaq2 aku..
hehehehhee..
bila ang start cuti neh??
aku tak sabaq nak p jamming neh..
hahahahhaa..

hanilopiplopz said...

tkejut sehh aku melihat lense yg pecah itu!! igt bebetul.. btw.. bsabar laa k...kerja kau da masyukk knn.. ape salah laa kirenye jikalau menambah dan membeli lense baru utk didi... knnn

Dahlia said...

ye..tunggu..*smpai bila la agaknya incik adam? haha!
xpa keja baik2! rezeki.
alhamdulillah...

Kasih Alyza said...

keje keje jg dik, kesihatan kena gak jaga... akak jgn ko lupa lak... hahahaha :p

AzLaNDofGoSSiP!Nk said...

best la ur blog.. :)

Mumtazah Madzlan said...

rendu.sekian.

Lyla Muhamad said...

baru je mmpi adam update blog .
tgk2 btul ^^

Djebat said...

akhirnya..
mmg ramai yg tggu adam update kn..
& ramai yg setia..
bgs la tuh..
Adam jgn lupa impian utk kita revolusikn life kte dlm iCon k..

Clara Emily Cancer said...

ramai menanti adam pulang ke blog nie..
lama sungguh x update..
sian sungguh adam yer..
bykkan bersbr bulan posa nie.
suma org bz dgn keje..

salam ramadan buat adam.

adamLUBA said...

hinsf..hinsf..
terharu..

aie...
huahuahua..tu la! mmg ingat nak beli, tp nak nengok budjet dulu! ^_^

amet..
sabaq la amet o..minggu depan hari jumaat 18/9 mlm aku balik la..huhuhu!

hanipolpipopz..
saya pun terkejut masa lihat lens tu..hehehe...a`aaa! betul! hurmm..tgh fikir la ni nak beli ker tak nak! alalalala

dahlia..
erkk erkk...saya cuba sebelum raya..boleh?

kak kasih..
hua hua hua..baikkk! saya akan jaga kesihatan baik baik pas ni (tahun lepas pun cakap macam ni juga! ;p)

azlan of gossip pink..
thanks! ^_^

mumtazah..
wendu adik gak!

lyla muhamad..
serius? saya pun mimpi saya update..tgk2 mmg betul2 update gak..erkk..ni sapa update blog saya nih? ^_^

abg jebat..
hohoho..yoosshhh! musti la ingat! mari sama-sama menuju masa depan yang di idamkan..alalalala

clara..
huhu..tu la! bz bz bz..T_T
salam ramadhan buat cik clara jg..^_^

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

aku tak nk komen yg tu..tapi aku nk tanya bila kamu nk blk kedah maa....???

emmetRaxor said...

bagus balik cepat2..
malam raya kita jamming..
hahahaha..
macam tak besa plak..
nanti wat fotoshoot raya sat untuk arto..

izzad b* said...

go adam go