Friday, June 12, 2009

part 1: Kuala Lumpur

Dah sebulan..
sebulan babe! dah lama rasanya tak datang menjenguk blog sendiri. Harap maaf lah, sebab memang tersangat-sangat busy sekarang ni, dari kerja-kerja di studeo sampai la kerja-kerja di rumah.

hurmm!...dari mana aku nak mula, okay! aku ceritakan apa aktiviti aku sepanjang aku tak dapat update blog ni...tapi aku rasa cerita aku akan bersambung dan bersambung.

so kita mulakan...


29.05 - 31.05
Aku gerak ke KL hari Jumaat dalam pukul 11.30am dari Sg. Nibong, dan aku sampai di Pudu lebih kurang 4.30pm. Dalam masa perjalanan ke KL, aku asyik mimpi burger ja, so decide..sampai pudu terus cari burger! hahaha..walaupun burger kt pudu tu tak sedap (bukan McD, Burger King or Ramly Burger - tak tahu burger apa nih), tetap aku gagah makan dengan lahap!


So, seperti yang dijanjikan, sabtu tengah hari nak lepak dengan shee, mie, fahmy and wan. So 1st plan, jumpa kat stesyen wangsa maju, then si shee teringin nak makan sotong goreng tepung, so bergerak la kami ke 'apa-nama-ntah-restorant-itu' di Melati. Kami sampai lebih kurang kul 2pm hampir kepada 3pm, masa pelayan tu baru, sampai shee terus sergah dia.."Sotong goreng tepung ada?", then si pelayan dengan muka macho berkata "yang tu pukul 4.30 petang ader ler!". "hogh hogh haigh haagh", shee cuba memberontak, tapi sempat di halang oleh Black (fahmy - nama ni si wan yang bagi). So setelah membuat rundingan damai antara pelanggan dan pelayan..kami setuju tunggu sampai 4.30pm, dan pelayan tu janji akan nari mambo bersama-sama dengan shee (tapi akhirnya tak jadi sebab fahmy sangat jelous dengan mamat pelayan yang suka menyebut 'ais' kepada 'HAISH'.

Asya

Al-Fahimie

sheera

fahmy - zed zaidi, black

wan

Lepas habis segala-galanya (shee sibuk makan udang dan tepung dia kasi aku, mie plak tak habis habis sebut 'HAISH' sampai mamat pelayan tu lari ke dapur sebab malu, si Wan plak sibuk dengan project serai di kuala pilah, dan aku plak sedang cuba meminta tandatangan A.RAHMAN yg juga datang makan di situ, tp tak berjaya sebab bini dia halau aku ngn penyapu), kami pun bergerak ke The Curve, sebab si fahmy nak beli cable guitar kt courts, (okay! aku tipu, atas tu ada kedai musik nama BAN-TALEE (aku tak tau eja). Oh! cop cop..masa ni kami telah menerima ahli baru..si Asha, (dia ni kawan mie, diowang ni bawu kenal, macam mana diowang kenal? cuba tengok video kt bawah ni...)




haha..diowang dua ni sangat gila..serius..gila teka teki

Okay, so lepas gi beli cable tu, tetiba rasa lapar (shee yg lapar sebenarnya..kitaowang takkkk!!) , so lepak laa Mc D yang kebetulan berada betul2 di sebelah kedai alat music tu. Masa lepak ni, kesian si Asha ni, bertubi - tubi kena soalan dari shee! sampai merah muka mie (kenapa muka mie merah? oppss! I'm sorry, tak boleh bagi tahu <--tolong sepak aku skang..serius nih) . Masa ni, si Nina datang, dia datang lambat sikit sebab dia bawu jaa sampai KL dari Penang kalau tak silap. (Dia adalah pramugari MAS). Lepas habis, aku gi teman nina ni makan kat ayam penyek (ayam penyek ker ayam tempek, aku lupa), manakalau si Fahmy, shee, mie, asha dan wan..berjalan-jalan di sekitar the curve.

nina & me, topi kat tangan tu dia yang bagi.."terima kaseh" ^__^

Lepas tu, masing-masing dah mula bohsan, nak hangout tapi tak tahu nak lepak mana, so mie memberi cadangan untuk lepak di Sunway, kedai SHISA KAWAN DIA katanya, so boleh la SHISHA FREE...tp sayang seribu kali sayang, langit tidak selalunya cerah, angin tak semuanya wangi, bintang tak selalunya kelip, kawan si mie ni boleh tak der plak malam tu..hampeeehh! tp shisha tetap shisha.. Malam tu masa lepak, sowang - sowang mabok teh tarik, dah laa nengok Chelsea Vs Everton, kena shisha perasa apa ntah mie order, pastu dengan permainan teka teki dari si Asha ni...semua macam weng. (tapi asha, kalau ko nak tahu..itu belum tahap max punya weng lagi tu, sebab shee tengah letih, kalau tak..heh! menangis ko asha kena dengan shee..hahaha), so lepas habis teka-teki dari asha, kami pun pergi hantar si fahmy dan asha ke cyberjaya (asha dok umah makcik dia), kami pun bergerak pulang ke tempak masing-masing, time ni, aku, mie, dan wan lepak satu tempat kat umah wan (ukay perdana). Mie sampai ja, terus tetdo..gilaa letih budak ni..aku ngn wan gi nengok tv kt depan, sedar2..dua terlelap..hahaha.. So esoknya, kami tak kemana-mana, dan aku pun pulang ke Penang agak awal dari kebiasaan yang pernah aku buat, aku balik bas kul 5pm......

hahaha..see..sebab ni laa aku suka lepak dengan diowang

....to be continue!
(perhh ngader-ngader betol)

(sebenarnya part gi KL dah habis, pasni nak cita part amik gambar tunang, dan part ke taiping! ^__^)

Sekian,
A.L

update:
1. WABAF tidak lagi bersama aku, dia sudah pulang ke sisi tuanya..aku sekarang balik kepada yang lama..si-TIARA!



2.Okay..cam mana nak cakap..cakap dalam bahasa omputih laa..tak janggal sangat.."I think..I already fall in love =^__^=". (hang cuba tulih dalam bahasa melayu, rasa janggal kan?) okay lah..bab ni akan di cerita kemudian..semuanya bermula di taiping...(cewah..bagi headup first..hahaha)



42 comments:

S I Z U K A said...

wah.....luba dah jtuh cinta???

ARm Myopia™ said...

bkn jatuh ditimpa tangga. lol

miss faten said...

"I think..I already fall in love =^__^="

ahaha. tak sabar nak baca. wee~ =DD

oaker said...

sebenaqnya kan ..
adam kan dia kan......
dia dah x mcm org dha kt umah. dia da jd Mat Blur. bile kitorang ckp ngan dia seolah2 kitorang ckp ngan kasut dia. sebab time kitorang ckp ngan dia tu,, dia adalah asyik ngan HTC dia dok sms apabenda tah then sambil gelak sorang2.
tu yg dia kata dia dah redi folinlaf. folinlaf ngan samwan. n samwan itu adalah......... biar ja Mat Blur ni yg ceta smuanya hohoho Adam yg Blur.

adamLUBA said...

sizuka...
cam xcaya kan?

ARm Myopia™
hahha..bukan bukan...tangga xder! umah atas tanah ja..hehehe

miss faten..
hehehe..sabar2..akan datang tak lama lagi..hehehe

oaker..
mana ada aku blur..hampa yang cakap pelan..mana nk dengaq..senyum tu besa la..kan ka satu sedekah!eheheh..

p/s: asal semua komen pasal 'point' yg last sekali tu..aku citer kemain panjang..alalala...2 hari tau taip!

mie said...

x kira..nak jgk citer pasal falin luv!!hahaha...topic yg menarik tuh....(@_@)....cepat citer!!hee..skip cte amk gambr org btunang n g taiping...ahahahah....

jojie Oh! said...

feeewiit...

oaker said...

hahah mana ada ckp pelan. 4 5 org ckp ngan ang tp ang slamber jek senyum tngok screen hp. stiap habis pertanyaan ang akan jawab "hah apadia?"

izzad b* said...

ha2 congrats if u fall in love!
kuala pilah?tempt i doh!em die keje dgn father i ke?ha2 maybe..
small world..

adifDAS said...

huhuhu
adam ang angan2 ja tu
tak capai nya
huhuhuhu
fall in lovr
cool..
let me b 1st to noe k..
alallalala
sudah lama adam bujang
apa lg wwei..
kwn2 sat dh la
tunag pastu kawin la
pa tunggu lg
huhuhu

Oh techickechic~ said...

lau jatuh chenta lagik..tolonglah menjadi kali inih! AMIN..haha..da sampai masa dah abg neh..kerja amek gambaq org kaweeen jaa..bila lagik nk ada gamnaq sendirik! weeee (:

adamLUBA said...

mie..
sabar..sabar..akan di cerita kan nanti..(dok tengah pikiaq nak cerita macam mana nih)hahah!

jojie..
adeh..=^__^=

oaker..
erkk..hah! itu membuktikan yang aku tak dengar..so apa maksud bila tak dengar? hampa cakap pelan laa..hehehe..(ngaku ja laa oaker pun..kang depa kata aku angau)

izzad..
hoh!hahaha..tak tau..nanti i tanya si wan, mana tahu dia kenal your dad..bytheway..dia dh xkerja situ..mybe he will work with me..^__^

adifdas..
hahahha..
sebenarnya..dah comfirm!!!
cuma tak jumpa depan2 lagi nih!
this weekeand..mybe aku akan berjumpa dgn dia..klu sempat sebab aku ada kerja kt kL..pergi satu hari ja..

techik..
tq dik..amiinn! mudah-mudahan...nanti abg kenalkan dgn adik..^__^

mie said...

dah confirm??moga bkekalan hendaknye..amin.

Clara Emily Cancer said...

xde kek besday ke kt kl?
kejap nye g kl..

gosip panas nie..
kene kecoh 1 penang nie..
adam ade gf..
ape itu gf..
tnya adam..

niesa_tas said...

hahaha.....citer sampai 2 ari..tumpuan nye yg ujong..hukhukhuk....pat0t lame x wuujud..bertapa ghupanye??ades..rasenye ape yg oaker cakap tuh tol la.....
adam suda angau...hahahahaha.....
mista adam suda di panah cupid.....

♥ Yazreen Heartsy ♥ said...

adammmmm!! cpat cta xsabaq nk bc love story hg! hee
neways, congrats yea! finally hg jmpa gak dat special someone. aku tumpang gumbira =D

Oh techickechic~ said...

setuju dgn adif..
kwn sat jaa..
kawen truih..haha
lae pun abg dah tuaaaa!!

yesss..nnti kenal kan dgn bakal kakak ipaq! weewitttt~~

apexhuhu said...

ADAM..
this time, hang jangan duk asik lupa2 besday samwan tu plak..semue doakan kali ni menjadi. dah xlarat tengok hang bertukar pasangan. hahah..Neway, gudluck bro..mcm adif ckp, jangan kawan lame2..kumpul duit then hantar pasukan perisik. heheh..maybe pasni hidup hang lebih terurus n yang penting hang dah nampak mase depan hidup hang.

oaker said...

hehehe disini adalah kantoi dimana adom telah mengaku yg dia adalah dlm pengauan. ha btoi, kali ni bg jd btoi2. ang jgn dok wat lecey (penang slank). kalo x jd kali ni gak ako xtau la

Djebat said...

emm..sekali lagi abg tertinggal..
ntah bila la dpt join korang ni agaknye kn..
tertinggal dr jmp korg kat KL,
& tertinggal dr crita "adam fall in love"
emm..

adamLUBA said...

mie..
aminn..harap2 macam tu lah!

clara..
xder..hahaha..ceh ceh! xyah kecoh2..kita diam diam (erkk..tp tulis dalam blog..diam ker? hahaha)

neisa tas..
huhu..sibuk laa neis..serius..tanyalah sama si gadis tu..kesian dia sbb saya balik lambat.hehehe

yazreen..
hehehe..thanks yaz! weh! bila nak lepak ni?alaalalala....klu aku xbusy, aku contact hang..hhehehe!

dik techik..
abg muda lagi okay! huhu...insyaallah..ada rezeki ada laa nanti..huhuhu

apex..
hulaamekk! nasihat dari abang-abang..terima kaseh! ;p

oaker..
insyaallah..so doa2 kan la aku kekal..n jangan dok pi sebut 'tak jadi'..kita kena cakap benda positif..insyaallah..termakbul nanti..huhuhu

abg jebat..
hehehe..xper panjang lagi masa ni..tertinggal cerita xper..jngan tertinggal majlis (insyaallah..) ^__^

lyeinalilies said...

Gosh..tgk u n ur fwenz really2 make me miz my fwenz..esp dak2 awam..hurmm..oleh itu terpakse lar mengsetujukn diri gath @ genting next week..even ngah nk saving huhuhu.. hurmm..kind of weird kn when nk ckp we r in love in malay..hahaha..=)nape erk??

Oh techickechic~ said...

ooooooooo..dah couple(baca dekat comment abg dekat page adif) tak cakap dah kompem...ooooooooooooooo

sudddaahhhhlah abg! hahaha

raihana said...

adam!
jgn tunggu lama2 nnt dikebas org.
cepat2 ikat dia,adam...

moga2 kali ini menjadi hingga ke jinjang pelamin.AMIN

emmetRaxor said...

yeah..
adam ada ramai gf..
tapi chenta??
huh??
hahahha..

Nadhirah Zamrose said...

tahniah2 :)))

oaker said...

ako adalah mendapat laporan yg adom ni dah angau terok kt umah. hohoh smua keja da mcm xjd dah. ohoho ako no komen janji ang bahagia. bahagia2 gak tp jgnla blur. kami ckp ngan ang da mcm ckp ngan karpet kt umah ang.

Nadia said...

adam is falling in love. woahh?!!!! i cant wait! err. the girl yang pakai tudung tu keh? :p

adamLUBA said...

lyeinalilies..
hahaha..good! cepat gi jumpa kengkawn..huhuhuh

dik techik..
insyaallah..apa2 abg gitau dik..nama pun dik abg kan? musti la abg gitau..hehehe

raihana..
hahaha..aminn! mudah mudahan..

emmet..
bila masa plak aku ramai gf? isk isk.. T__T

nadhirah zamrose..
thanks!

oaker..
jgn caya ckp budak tu oaker..dia saja ja tu...suka nyakat aku..dah dah! jgn caya..caya ckp aku..aku okay! ;p

nadia..
huhu..yup! itu la dia..nama dia...hehehe..nanti la i gitau masa tulis cita pasal dia..huhuhu

Clara Emily Cancer said...

jangan kecoh..
tp kat blog suma dh tu..
alah adam..
kasi tau jer la sape..

oaker said...

kes kes kes.... ako rasa mcm ako percaya ckp dia. nanti ako tengok pembuktiannya. ako nk tenok scara live kt umah ang hehehehe dan heh.

hanilopiplopz said...

hamboiii... fall in luv.. baguz2! tepuk tangan utk adaam. yeahhh!! patut laa ang bz naaaaa

Aiza Jeniza said...

hahaha, memang patut adam ada gf sekarang ni.. adam kan dah tua.. muahahahahaha! abe adam oo abe adam..

shee said...

i tau i tau! huahuahua nakkkk i bgtau takkkk name die? woot woot :P

adammmmmmmmmm i baru bace. hehehe mane gambar2 kat email nih... :P

iklan tak bole blah. haha tapi betul.

adifDAS said...

haih..
mcm ni kwn kn
sepatut nya
aku la org 1st tau
ni diam ja ang ni
apa ni
segala bnda aku bg tau ang
TAK sedey pun
mcm ni kta bro
tak apa la
huhuhuhuhuhuhuhuhuhu
alallalalalalla

FdausAmad said...

Gua datang nk jemput lu mkn kenduri kt blog gua.
Ikut baca doa skali lagi bagus.

Follow terus pun takpa.

Budak budak kt blog gua tu dah tak seimbang,ramai berat ke belah punk.

asya ahmad said...

haha terkene aku ngan ikhlan 2... tp xpe haha sumpah betul.. mie la nih! huhu..

Al-fahimie said...

hhehehe...erk erk..terkena!!
takpe2..
bkan ramai dpat camtu tau..hehe

takpe asya..dorang jeles tu

aizul said...

wink2**

aku lak yg blushing ble engkau sudah jatuh chenta!! haha

saya.L-A-N-N said...

awek ni la yg aku jmpe time aku berselisih dgn ko kat kl sentral tu adam :)

GaGap said...

ala...dh ade awex ke..mlepas haku..huhu~~

Amir Hamzah Alias said...

wah...x ajak aku lepak....sume dah bercouple2.....fine korunk....hehehe