Monday, June 29, 2009

paper oh paper!


Kalau boleh...aku nak tetdo dari pagi ni, sampai pagi esok!

kerja...

Minggu lepas agak busy, aku ke Kuala Lumpur atas urusan kerja. Bertolak ke KL khamis petang dan sampai di Penang pada Sabtu tengah hari. Masa di KL tak payah cerita la, aku memang tak der masa nak lepak sangat. Tapi pengalaman masa di Kuala Lumpur tu memang sangat bermakna bagi aku. Sesuatu yang tak mungkin aku dapat di sekolah, di universiti atau dari mana-mana institut pengajian. Semua tu hanya dapat di perolehi dari pengalaman.

gadisku...


Oh! dah seminggu lebih tak berjumpa sama gadisku, kesian dia..hari - hari terpaksa tunggu aku balik kerja. Dah la balik lewat..pastu msg dia pun kejap kejap jer! T__T. Buat gadisku..apa-apa pun, 'sayang' tetap pada mu =^__^=


Beach...

Lama rasanya tak turun ke pantai. Baru-baru ni, Wan Sabah (baru bekerja di company aku & juga tinggal di rumah sewa aku) teringin nak ker pantai, so aku pun bawa lah dia berjalan-jalan di Batu Feringgie. Hehe, salah satu tempat yang agak popular di Pulau Pinang ni. Memandangkan gaji tak masuk lagi, jadi kami hanya berjalan-jalan la. Hish..geram tengok orang main Jetski & payung terjun yang di tarik dengan bot (apa nama ntah). Kalau dah masuk gaji, comfirm cubanya. huhuhu..so sini, aku share kan sedikit gambar-gambar masa tengah lepak kat sana. ^__^






Lain-lain..

Kat sini aku nak kongsikan satu article dengan kawan-kawan semua. Article di bawah ni adalah hasil dari temuramah dari wartawan karangkraft iaitu Munira Roslan. Secara umumnya article ini adalah berkenaan remaja yang berminat dengan dunia photograhi, dan yang paling best masa temuramah ni, Shee (also known as my best friend forever) juga ada sekali. Di tambah pula dengan kehadiran seorang jurufoto pro yang bernama Azzaharry. Dialah orang yang mengajar aku pasal camera DSLR semasa aku bekerja di salah satu company advertising di Perlis dulu, di sebabkan dia jugalah aku terjebak dalam kancah 'gila camera'. huhuhu. Tak lupa juga G-mie (animator) yang dulu nya memberikan aku tawaran untuk bekerja di company nya. Aku dan G-mie tak berapa rapat, tapi kami pernah juga sembang-sembang pasal tahap obses diri masing-masing di dalam dunia camera ni. So secara umumnya, semua yang hadir masa interview hari tu aku dah kenal, so tak laa rasa kekok sangat! ;p


p/s: Thanks untuk Ayuna sebab temankan aku masa sesi interview hari tu. Tak lupa juga kepada Fahmy dan Al-fahymie yang menambahkan lagi keseronokan hari tu.


Sekian,
A.L

20 comments:

minamisensei said...

adam...walaweh..sanagt satek ini gamabr..
bro..ko guna dslr jename aper ek..series?
suke gile yang budak kecik..ngan yang couple tue...
sangat santek
one more time...
SANGAT SANTEK...
huhuhu

ichiban | いちばん said...

best gak tgk org jadikan ambik gambar ni hobi... ingat nak beli satu cam gak la nnti.. n all ur photos taken was absolutely nice..keep it up bro

Clara Emily Cancer said...

00oo..
g bt feringgi x ajak pun..
hehe

so sweet..
g mana2 ayuna teman..
=)

Ashraf Fareeq said...

cantik gambar.

aizul said...

waaa dah femes lo!

adamLUBA said...

minamisensei..
thanks ^__^
bytheway..aku pakai Nikon D90.
Oh oh..aku suka gambar couple tu, itu pun aku amik curi2 tu..
1. set camera yang agak sesuai dengan cahaya masa tu..
2. buat-buat lalu belakang diowang..
3. posisi kan camera di bahagian pinggang..pastikan rapat di pinggang supaya lebih stabil..
4. agak-agak dah berada di posisi yang betul..SNAP! ^__^

p/s: Kebanyakkan gambar2 di pantai tu di ambil secara diam-diam..hohoho


ichiban
thanks bro..bytheway, bg aku..if ko minat photo..mmg patut la beli..sebab puas! tp klu tak minat..aku cadangkan tak payah..sbb benda tu akan menjadi satu pembaziran..serius aku kata. bytheway..klu ko minat photo, bagus lah...! ^__^


clara..
adus! sorry! terlupa..huhu..sebenarnya kan..tak rancang pun nak gi clara..but lepas ni nak gi lagi..tgh tunggu gaji ja ni..sbb si wan ni nak sangat naik jetski tu..huhu...jom join! lgpun dah lama tak lepak! huhuhu..


ashraf fareeq
huaa..kembang vontot..maa kaseh! ;p


aizul
eceh! tak der femesnya..mcm tu gak..hohoho!

ayie said...

weh....masuk poper lak dah...
pehal pon congrat la bro...

...mentang2 la wan sabah dah mai...amert ang "buang" kat sini...
x kesian ke kat dia...
ha..ha...sian amert

minamisensei said...

wah terima kasih dia atstunjuk ajar encik adam..segala tunjuk ajar insyaAllah akn dipraktikkan..hahahha
damn...aku pon nak kejar dslr ...
mau tangkap gambar curi2 jugakk...

p/s: tapi aku pasan kn..gambar2 curi2 nie lebih santek..sbb spontan...setuju kah anda saudara adam...

Clara Emily Cancer said...

adam,
mmg teringin sangat nak nek payung terjun..
aritu pegi ade tanya..
kalau nek 2 org rm 180..
kalau sorg rm150 kut..
best sgt..
pastu tgk je org men..
sbb duti xde..
huhu

joke jer la kat atas tuh..

shee said...

damn! i nmpk berisi giler. hahahaa :p ey 25hb julai jadi tak PD?

adamLUBA said...

ayie..
hahaha...tq tq
SALAH..aku tak buang..amet yang buang diri dia sendiri..alalalala

minamisensei...
yup! betul..tp sebenarnya term dia bukan 'gambar curi'...inilah yang orang panggil 'candid' ^__^

clara...
oh! iya? xpa2..nanti jom i ngn wan..huhuhu!


shee...
shee..me n ayuna okay ja..how's ur? comfirm x? cmfirm nak simpan badjet siap2..^__^

adifDAS said...

wah...
nk ikut gk pg pd ni
mcm best je
huhuhuhu

minamisensei said...

sekali salah daaa...candid yer kawa ...
candid...ingat
CANDID

lilies said...

nice pics..=)

Oh techickechic~ said...

disebabkan abg ptt jumpa adek tp tak jumpa..saya mahu hadiah 25july ini..terima kaseh..haha..benccci la abg neeeh..bussssy jaaaaa..haha

Nadia Yuna said...

sibuknya diaa.
huhu

all da best untuk semua yg adam buat keh! =)

emmetRaxor said...

wah..
banyak syiok bleh outing snap2 pic..
aku sebok gila ngan msk..
damn..
weh bila nak balik??
melawat aku kat sini..

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

tumpang lalu jap.. hehehe.. kwn2 aku dah ade blogspot sndiri nie...

Tikah said...

lawa gambar dekat pantai tuuu

豚骨拉麵Tiger said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社