Monday, May 11, 2009

Snap Secara Random!



Georgetown : Malam ketika aku ngn amet nak mencari makanan (aku sangat tak pandai ambil gambar malam & bangunan. DAM!)

Oleh kerana terlampau sibuk minggu lepas. Beberapa aktiviti photo shot terpaksa di batalkan dan di tunda di hari2 yang akan datang. Aku cuma sempat snap beberapa keping gambar sahaja. Dah la tak der subjek khusus untuk di snap! So terhasil lah beberapa keping gambar yang di snap secara random.



WaBaF : Yah! kemunculan pertama Wabaf! dia banyak berjasa oo..

Apa ada depan mata aku, aku snap! dan ada sesetengah dari gambar ni adalah 'Snapspon' (hahaha..ini adalah istilah aku kepada snap secara spontan! - lama tak guna ayat ni,)



Inilah hasil snap Snapspon..masa ni aku ontheway nak balik jitra..gambar ini adalah di atas jabatan pulau pinang pada pukul 12.ooam

so..sila lah melihat gambar-gambar yang di ambil secara random ni...



Lampu-lampu di Hammer Bay!



Ini padi huma, eh! padi bukit, eh! padi bernas, eh...erkk! ini padi..sekian




A.L : "Makcik buat apa tu?"
Makcik : "sawaddi ka..mak cik tak buat apaaa ka~ tengah dok tengok paddi ni haa ka~" (sila baca dalam slang siam)





bongzaiiiiii!!!




ini adalah di sungai mergong alor star



lampu di sebelah kenny rogger alor star..kat mana aku tak tahu..ciya yang bawa aku!



"haiyaa..olang bawa basikal pun mau amik gambar ka! gila la..wa malu lo~ control..control"




Okay! ini bukan dalam wabaf..ini kereta ciya..bukan kereta aku! ^_^

Okeh! sampai sini dulu..sebenarnya ada banyak lagi gambar..tapi cam banyak la pulak nak upload..semua gambar random jer..adeh!

p/s: ada siapa - siapa secara sukarela mahu jadi model untuk di eksperimen kan oleh aku tak?


--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Entry di bawah ini berbaur lucah! hanya 18thn ke atas sahaja boleh baca...

Peringatan: Kepada yang sedang hangat bercinta tu, tolong jangan buat seperti apa yang aku nampak tengah hari semalam (isnin 11/05/09)

situasi:
Aku sedang menuju ke kedai buku untuk membeli komik 'Kreko' di salah satu kedai buku di pulau tikus, penang. Semasa aku hendak melintas jalan, ada sebiji bas sedang berhenti di depan aku kerana lampu isyarat sedah merah menyala.

So aku terpandang satu pasangan di dalam bas ni, si lelaki berkemeja dan si perempuan berbaju kurung. Tetiba aku nampak si lelaki ni sedang meraba-raba si perempuan di bahagian dada (tingkap bas kan besar, waktu lunch plak tu! memang terbentang2 depan mata aku).

Si perempuan ni, layannn jaa..si lelaki pulak lepak puas meraba, di cium molot si perempuan tu pulak. Kemudian dia perasan aku sedang melihat aktiviti kurang ajar itu. (aku rasa, ramai lagi kt belakang yang nak melintas jalan tu nengok sekali).

Yang aku tak boleh blah, si lelaki tu boleh buat muka bangga seperti baru saja mendapat pingat emas dalam acara renang irama di peringkat sukan olympic. Pastu dia sambung balik aktiviti dia tu. Si perempuan tu memang dah tak sedar apa dah.

Kat sini aku nak bagitau la, tolong ek! Siapa-siapa yang nak buat 'free' show tu...tak payah lah! memalukan ja! dah la si perempuan tu berbaju kurung. Adeh! gi la cari hotel ker, semak samun ker, hutan getah ker, dalam tong sampah ker..mana-mana janji xder orang nengok! tak pun gi jumpa tok kadi cepat-cepat!

Serius aku rasa nak tendang ja muka laki tu. Dah la buat muka kerek nak mampos! aku tahu la ko bangga ko ada awek...aku tak der!

Sekian,
A.L

49 comments:

ayie said...

weh...
aku suka yg gambar lampu tuh....

untuk citer yg kat bawah tuh...
pasni ang amik lesen senjata api...
kalau jumpa lagi terus tembak jer....
har..har..har...

adamLUBA said...

huh! sib baik time tu aku tak bawa camera..klu tak nahas dia aku publish dalam berita..alaallala

Amelynina said...

mamat 2 br dapat gf kot,2 yg terlebih bangga.hehe

adamLUBA said...

nina...
entah..bonggok! betul rupa nya..kerek dia lagi tebal dari tembok cina..hampes! nina kt mana? kL? mai laa balik nina..boleh sambut sama2..huhuhu

Railey said...

Agaknya Popmpuan tuh Tetek die saket... balak die tolong urotkan gune minyak yu yee cap limau... Yang kau Nampak Cam comolot tuh... Sebenarnya Mamat Tuh Tengah Cuba Mencabot tulang yang lekat kat gigi awek die menggunakan gigi beliau..

wiena said...

aduh... mcm kena bom plak kat wiena... sbg kaum hawa, malu giler nya... da org tgk.. adoi slmtkan laa hidup pompuan tuu.. knapa ada tak jerkah jer tak pon kata laa leh tmpang sekaki.. huhu... tp pape pon, sbg kaum hawa.. malu nya da pakai baju kurung... ish2.. ( sambil genggam penumbuk!! )

adamLUBA said...

railey..
hurmm...betul2..mungkin juga..tapi aku tetap nak penyepak dia juga..sbb dia pandang kerek kat aku..masa dia tengok aku tu..macam ada bubble talk kt kepala dia..tulis.."hahaha..aku ada awek! ko apa ada? loser la ko!"
T____T

adamLUBA said...

weina..nak jerkah cam mana..depa dok dalam bas..adeh2..kita nu hah seberang jalan..kang kena katok ngn apex yang dok sebelah nak lintas jalan sekali..hurmm! adeh..manusia sekarang semakin berani...

Lyla Muhamad said...

yg gmba ke3 dr ats (hasil snapspon tu) macam gmba lori nk tebalik . ye ke ? HAHAA :DD

miss kiminggo said...

erm.
mungkin better tadew awek dari buat maksiat, kot?

adamLUBA said...

lyla..
tidak tidak..
lori tu sedang berimpak maksima dengan wabaf..alalalalal

miss kiminggo..
yah! absolutely RIGHT!

syaq said...

bongok lelaki tu...pompuan tu plak harap je pki bju kurung...tu bkan manusia itu shaiiittooonnn...

shee said...

u patot ade kamera, snap anta kat metro. best! hehehehehe

niesa_tas said...

haih...manusia skunk da x tau halal haram...

klu nak buat eksperimen biol0gi p0wn gi la kat semak samun ke...tong sampah ke(meniru ayat A.L sket
(-..-))

ni tak..bajet die pk nak id0p cam org barat jew......

klau jumpa 0rg jenis camtuh bg jew b0mb attack

x yah id0p....menambah kan d0sa jew...

(menyampah gila ngan mangk0k n pinggan yg kat lam bas tuh)

wiena said...

tak paa laa adm.. sabo jer laa... myb die siok kot wt mcm tuu.. owh dlm bus ker?? awt adm tak amk gmbar depa??? biaq malu sket. heheh... bukak laa tingkap kereta jerkah.. eh jap, dpa nek bus rapid penang ker??

adamLUBA said...

syaq..
betul betull..itu syaiton yang di patut di rejammm!!!!

shee..
hahaha..memang terfikir macam tu..tp tak bawa plak time tu..adeh2..klu jumpa lagi..siap dia..alaalalala

niesa tas..
tu laa..dah la buat cam tu..pastu buat muka kerek..di ulang..buat muka kerek..itu yang geram sangat2 tu..bangga terhadap sesuatu yang memalukan..'what the helllll...'

weina..
haha..klu naik bas rapid penang nampak laa standart siki..ni bukan..bas biler tahun tu..yang kerusi dia klu drebar langar bas terus tergelonsor..adeh2..diowang ni..standart laa sikiiiitttt~!!! (erkk..naper rasa cam ayat mat rempit ja) T___T

wiena said...

owh bukan bus rapid ker ni?? erm mst bus kuning, tak pon bus merah tak pon bus biru... hehehe adoii... tegelak wiena baca msg adam kata bus bila punya thn thn kerusi biler break mengelongsor...

adamLUBA said...

wiena..biru...bas tu color biru..tp bukan bas kilang..tp color biru..dah lama bas tu..siap masa dia jalan kt sebelah..baju putih saya jadi hitam..nasib baik saya guna FAB! lebih mudah dan jimat..^__^

wiena said...

owh begitu... aduh!! siap promote sabun baju die pakai plak... eh kejap.. muka jd gelap tak??? kena asap!! huhuhu

yanasaja said...

(Dah la buat muka kerek nak mampos! aku tahu la ko bangga ko ada awek...aku tak der!)

okeh part tuh lawak dalam kesah 18sxxx~

huhuhu bongek tol.memalukan kaum berbaju kurung sajer!

HAZIRA said...

akhirnya keluar juga WABAF dalam blogg. huhu...

kesah kedua tu..
skrg ni da senang nak tengok free show macam tu kan, tak payah lagi tengok kat internet ke, hanset ke..
dunia akhir zaman..sama-sama lah kita beringat..

adamLUBA said...

weina...
muka saya tak gelap..sbb saya pakai sunblock..alalalalala

yana..
hish! saya siyes laa awak..bukan buat lawak..T__T
betul tul..betul tu...macam citer muslimah dari versi korang kt warung depan poli ritu.adeh adeh!

hanilopiplopz said...

huitt.. jgn la maen tendang2 muka laki tuh.. sian kat awek die..hahaha klu aku baek tendang dua2 ekoq skali..haramm jadahh..

*kne anta resume x klu nk aply untok jd model ko tuhh??
hahahahah

adamLUBA said...

hazira...
hish! tak nak nengok hah! time tu saya nak makan tgh hari...mahu hilang selera makan time tu..adeh!

adamLUBA said...

hani..
okeh! cara..aku tendang laki tu..hang tendang pompuan tu..ngam?

erkk.kena..kena..resume yang latest yer..pastu hantar 20 keping gambar..untuk di nilai..gambar dah resume musti lah di hantar ker luba_design@yahoo.com dengan subjek : "saya ingin menjadi model". Setelah di emailkan..sila taip "Yes! aku dah hantar resume kat ko la, gih nengok cepat" ker 012-4*4**44 untuk pertanyaan lanjut..sila hubungi nombor yang tertera di kaca monitor anda..^__^

hanilopiplopz said...

hahaha.. aku nk tendang yang jantan tuhh.. ko la yg pompuan.. bru trill sbb pasti akan ade perang psikologi.. ahahhaha..

byk tul t&c... ta jd la anta resume! ahahaha tak moh!

adamLUBA said...

hani..
hahaha..hurrmm...betul gak..okay2..ko tendang jantan tu kuat2..aku plak tendang ngn penuh kesopanan (pompuan tu..tak baik kasar2) lalalaala

hoh! aloo~ weh! tak yah!..ko nyer VVVIP..terus dapat...tak yah hantar resume..hahahaha

chocolate said...

wow..akhirnyer dpt jgk ku melihat wabaf kesygn adam!!hihi

cesss...teruknyer org skang..yg pompuan pon b***h gle biar laki 2 pgg..haisz!!!

pss: ala adam...baik xyah de gf dr duk wat bnde cm2..it is not a loser ok!=)

orenx-gurlz said...

bro..pic2 smua mmg gempaq gila..admire r kt u ni..mmg blja ke nk ambk2 gmbr cm ni?or bkt semulajadi??

aizul said...

cop2..saya mahu jadi model itu!!! masih sempatkah? haha

Clara Emily Cancer said...

cantik le pic2 tu adam..
nice shot..

yg cite adam tuh kan..
mmg x ptt..
adam jgn cmtuh k..

adamLUBA said...

chocolate...
hehehe..tu baru tunjuk bontot wabaf..tak tunjuk keseluruhan lagi tu..nanti laa..set satu hari..buat photo shoot..bg wabaf jadi model..hoyehh!! erkk..hahahaha! betul betul...cari gf..dalam seminggu kawin terus..kan senang..alalalala

orenx-gurl...
erkk..tq tq tq...nak kata belajar..secara am-nya..tak belajar pun..nak kata bakat..puff..saya tak percaya kepada 'bakat'..saya belajar dari kawan-kawan..jumpa photographer mana2..kawan ngn diowang..tukar2 maklumat..and eksperimen di hujung minggu..hurmm..ini lah berkat usaha setahun lepas pegang camera..tp tak cukup lagi..banyak benda tak tahu..still tak dapat lagi angle dan type gambar yang memuaskan hati..T___T

aizul...
boleh boleh...hantarkan resume okay..peluang masih terbuka sampai..erkk..bila-bila..selagi aku masih idop! ^__^

clara..
thanks! erk...saya bukan camtu..saya tahu saya jahat..tapi saya tahu hargai perempuan

Aiza Jeniza said...

wehh WaBaF sempoi! hehehe

Clara Emily Cancer said...

hehe..
ngaku jahat lak..
xder la..
selalu g lepak hammer bay ke..
kt c2 ikan bakar best la..
sbb pic lampu cntik la..
wabaf nmpk shining dlm nie..
br pas polish ke..

adamLUBA said...

aiza..
sempoi apa benda..kena time tgh hari..panaz nak mamposs..tp tak pa..demi kasih kepada wabaf..panaz pun ku harungi jua..walaupun mulut dok carut2..alalalaa

clara..
heheh..hurmm! tak der laa selalu..tp sekurang2 nya bila nak makan ramai2..selalu lepak situ la..
erkk..shining?? editing jaa tu..casi naik sikit color..hakikatnya warna adalah sangat sebam! T__T

niesa_tas said...

adam..nampaknye....da ade orang berkenan kat wabaf la....hehehehehe

Clara Emily Cancer said...

00oo..
editing jer..
xper2 janji cun k..
makan steamboat kt hammer bay sedap gak..
ade bapuk kt c2..
suka sgt suruh order mcm2..
skrg dia dh xde..
lega rs..
bile q qbay lg?

adamLUBA said...

niesa tas..
erkk..cis..siapakah berani berkenan sama saya punya wabaf..ingat! itu wabaf bukan kauu yang punya..itu ahmad adam luba albab yang punya..ahmad adam luba alabab...ha ha ha ha ha -__-"

clara..
uitt...laa situ pun ada steamboat? tak tahu..hahaha dia tu..tahu tahu..dulu takut nak panggil dia..nak panggil kakak ker abang..time tu seboleh2 tak mau panggil dia..hahahaha
erkk..entah..
bulan ni tak jejak kaki lagi kt qbay..rasanya bulan lepas pun tak gi kot..erkk..kali terakhir pergi qb pun dah tak ingat..T__T

niesa_tas said...

..itu ahmad adam luba albab yang punya..ahmad adam luba alabab...ha ha ha ha ha -__-"

aisey...hehehe..sedap sungguh name diberi sedap lagi menyebut nye...

(gelak sakan sampai skru kaki da nk tercabut)
p/s -->en.adam oit..bila mau terjah my blog...and tlg baca ym anda...w00 penat oo kuarkan peluru2 ituh

adamLUBA said...

niesa tas...
gelak gelak..suruh jin telan kamu nanti..alalalalla

erkk..dah nengok! tp tak ngomen lagi..sbb pandang2 camtu jer..jap lagi kerja saya habis...saya nengok kay! ^___^

erkk..ym peribadi saya hanya di buka pada hujung minggu..sebab kt opis xleh buka ym privated..nanti bos toncet lubang idong..

Elsa Soraya Othman said...

helllluuuuuuuuuuuu ;) lame tak jenjalan jenguk blog adam, he he. gile cantik lah all ur pictures, suke gambar padi tuh. kalo buat wallpaper laptop musti rase tenang jek. nak curi boleh ? ehe ;P

apo mamat tuh slekeh sangat tuh ? tah pape jek. arituh sue pun teken gak, kat mamak. pukul 8 pagi- org tgh ramai breakfast, selera pulak laki & pompuan tuh french kiss kat meja yg letaknye kat entrance kedai.. tah pape ek, sungguh takde adab. & mestilah orang yang buat bende mcmni- orang satu bangsa dgn kite T__T

Clara Emily Cancer said...

hehe.. adam pggl kakak le kt bapuk tuh..
dia mmg suka org pggl dia kakak..
hehe
mmg mls nk pggl dia..
nnti dia srh order suma yg ade dlm menu..

bz yer..
lma x g qbay..
xper bila free g qbay..
bgtau kk..

adamLUBA said...

elsa...
alalala..selamat datang kembali..hehehe!

huyiihh!! itu memang tindakan berani mati tu..tak takut kena ketok ngn tok imam ka? adeh2..

clara..
hahha..xper..dia dh xder..alalala!

wokeh!nanti saya gi..sya text kamu! (mmg selalu tex kamu pun klu saya gi kan?kan?)

me=keLip2 said...

astaghfirullahalazimmmm..
ish2...itu bkn manusia nmnye..
xth la nak bg nm pe..kelip2 pom pnah gak t'kena situasi
yg mcm tu..nak2
time naek bas blik dri kuantan-kedah..dah la mlm..gelap..mcm2 da bunyi..ntah pape.kte nak tido pom ssh..
haih~

adamLUBA said...

kelip2..
baling jer ngn kasut..
bawu padan muka dia..
lalalalala

Nadia Yuna said...

malunya saya baca adam.

euuuuu.

depa ni pun satula, awatla dok kalot lagu tu. pi jumpa tok kadi la senang. isk laaa!

adamLUBA said...

nadia yuna..
tau tak pa..tu yang dok geram ni..(bukan jealos, saya pun tak hingin)..menjatuhkan betul la diowang ni..

Nadia said...

nice photos! :)
haha. aksi penumpang terlampau. :p

ila_julia said...

dam...tuk ari ibu xdak apa2 yg menarik ka?