Tuesday, May 5, 2009

Sepetang Ahad di Tasek Darulaman



picture by Amet using Nikon D40x


Pada Ahad lalu, Aku, Amet, Afiq, Nazim dan Naim (sepupu Afiq) telah membuang masa di Taman Tasek Darulaman (Jitra) untuk sesi 'Membina Chemistry bersama didiNINE'.



Ada yang datang sini untuk bercinta...

So di sini aku letakkan sedikit beberapa gambar yang di ambil masa aku tengah melepak di sana. Aku kalau datang sini, musti nak makan Keropok Lekor dari kedai Sabar Menanti, sedap gilaahh! (atau aku sendiri yang tengah kelaparan).



ada yang datang untuk 'hangout' dengan kawan-kawan...



ada yang datang untuk merehatkan badan...




ada yang datang untuk makan - makan...




ada yang datang untuk menikmati pemandangan...



ada yang datang untuk bersukan...



ada yang datang untuk mengisi masa yang kelapangan...



ada yang datang sebab di rumah bosan...



ada yang datang sebab nak pegang tangan... - __-"

p/s: Kebanyakkan gambar di atas aku tak edit, aku cuma kecik kan saiz dan letak url blog aku. (aku cakap kebanyakkan okay, bukan semua), aku cukup suka color yang di hasilkan oleh didiNINE. (haiyohh! sayang gila didiNINE)

Sekian,
A.L & didiNINE

35 comments:

techic kechic~ said...

cantek lah pic2 abg..yeke dtg sbb nak mkn??bercintaa takk??lalala :)

*ske pic bot angsa tuh*

Lyla Muhamad said...

alaaa . jlesnyaa tgk gmba2 tu =_=

nty nk g beli gak ah kmera cmtu .
*tp ta reti la plak na guna kmera canggih2 gitu -_-


adam , nty klu sy da bli kmera baru , aja eh ! ^^

ahmdsyhmi said...

'Ada yang datang nak ringan-ringan'

aizul said...

hahaha ko suka je wat aku jeles ngan didinine ko tuh..siap kau!! jaga kau!!!..tunggu!! hahaha

btw, ada gmbo makcik sorg pakai baju biru tuh, bukan main kangkang dia ek..hahaha

Nadia Yuna said...

suka gamba itik.

suka itik

sayang itik

hehehe =D

** ni yang jeles ni, nak pegi beronggeng jugaklah ke taman titiwangsa dengan my baby. canon baby.. huhuh =p

me=keLip2 said...

adam..hu...smpat gak ke naek angsa kat c2?spnjg keLip2 study kat sana..xlpas2 hajat nak naek angsa kat c2..hu..sedey..:(

adamLUBA said...

dik techik...
datang makan ja..a'aa musti la datang bercinta gak dik..bercinta ngn didiNINE! ;p

Lyla Muhamad..
kamu nak beli camera? hoho..boleh boleh..tak der masalah! ^__^

ahmadsyhmi..
adaaaa....ringan ada, berat ada..separa berat pun ada..haihh! budak2 sekarang..-___-"

aizul marcelo...
hahaha..adeh2! naper laa ko nak jeles..ko lagi superb hah!
a'aa..aku dok tunggu..punya tunggu..punya tunggu mak cik tu dok elok2..dia tak mau..so aku snap ajer la..hah! amik ko mak cik..T__T

nadia yuna..
hahaha..wah! canon baby?HEBAT! nak join nak join..alalaalala

kelip2..
saya tak naik pun..rasanya dah lama xder orang naik..entah rosak atau diowang malu nak naikk!

Muhammad Shafiq bin Rosli said...

wa jeles lu pki d90
woohhh

*kamera akak wa da kebas dah
hehehe

adamLUBA said...

shafiq..hahha..aku tau..
dia ada gitau aku ko amik camera dia..
huhu..bagus bagus..tanamkan minat dalam foto..
hooyehh!

Artyie_isaactyie said...

chantek pic..ska2

adamLUBA said...

artie..
thanks...
uittt owang loq staq ka?

Lollyp0p_c0keLat said...

nice picture..
credit to 'si camera' didiNINE..
t dah kaya aku pon nak sebijik didiNINE la..
lalala.=)

nuriz gurlz said...

saye suke dgn gmbr2 yg awk amik. saye pun berminat dlm bidang fotografi mungkin belum ade rezeki saye utk menunjuk kan bakat.klu awk x kisah blh x awk b'kongsi tips2 utk org yg baru nak b'jinak-jinak dlm bidang nie

wiena said...

waaa... suka nyer itik bentuk LOVE tuu... awl bg letak ker itik jd btk LOVE tu??? atw mmg kebtln???
amboii sampai nenek yg duk beristirehat pun awk amk... cian kat die.. cntik laa pic yang didi9 awk tuuu.. nt lh bagi pinjam tak??? hehehe... sure tak bagi...

hanilopiplopz said...

hooyeyhh! pic2 anda mmg melankolik! menangizzzz skejap>> sob...sob... ahahaha

adamLUBA said...

lolypop...
yeh yeh! beli beli..mari buat geng didiNINE! hua hua hua...

wiena..
erkk..apa plak saya letak..kebetulan dia jadi bentuk tu..huhu..bernasib baik agaknya..alalala..hoh! pinjam? nehi nehi nehi -__- (sambil mengeleng-geleng kepala)

hani..
huaaaaaaaaaaa....
betul ker?
huaaaaaaa...
erkk
melankolik tu apa?
-__-"

wiena said...

huh... adm kedekt laa.. nak pnjam pun tak ksi... nnti g la jln2 kat lngkawi ker.. amk gambar cun2

Suffian salim said...

gambar terbaik...

Nadhirah Zamrose said...

ckp byk x guna...entri ni best.pic ade penerangan ;)

chocolate said...

fuh..gmba2 yg cun..pndai plih gmba tok di snap..kagum3..hehe

de yg dtg sbb nk pgg tgn?les ke 2?hihi

Nadia Yuna said...

a'ah. canon baby

tapi biasa je adam

350D

la ni byk lagi power

Kalaulah dpt 500D

hehehe =p

Clara Emily Cancer said...

lma x p tasik darulaman nie..
santai je tmpt tuh..

anyway adam nice pic..
mmg nikon d90 pic dia cntik..
go on amek pic meanrik lg ke..

hanilopiplopz said...

melankolik tuh adalah sezwatu yang agak slow tahap mendayu2 larghh.. ahahahah.. tade kene mengena sbenrnye.. ahahahha tp didi9 ang mmg best!

adamLUBA said...

wiena..
oh..bukan kedekut..tp saya tak sanggup berpisah dgn didinine..biarpun seminit..T__T
sebelum tidur..saya tgn didinine..bangun tidur..1st saya cari didinine..hahahaha <--siyes saya sgt gila dgn didinine!

Sufian Salim..
hoyeehh! terimassssss kasih! ^__^

Nadhirah zamrose..
hahaha...tq tq tq! erkk..walaupun penerangan dia ciput n merapu..kira okeh ker? waaaaa!!! ;p

chocolate..
hahaha..terima kaseh..sebab tu saya habiskan masa hampir 2jam mencari aksi2 yang menarik utk di tangkap..alalaala..
ada..jgn kan yang datang sbb nak pegang tangan..yang datang sbb nak isap rokok pun ada (sbb ada jual rokok batang kt sini)^__^

Nadia Yuna..
huaaa...350D..best best! 500D tak ya cita laa..menangis hah kalau dapat..hehehe..yeaa..mai balik penang cepat nadia..kita pi jalan2 bergambar jom!

Clara..
heehe..ya ya..sangat damai, tapi pabila melihat semua datang ber'couple' timbul rasa jealos..cis cis..hahaha!
baaaiiikkk! saya akan terus men'explore' diri saya utk mengambil banyak gambar..^__^

hani..
oh! itu..cakap laa 'sayu'..baru faham! heehe..hah! tu laa..didiNINE sangat best..so apa lagi hani, jgn beli alpha..beli D90 cepat! pastu kita gi ronggeng amik gambar..alalalala

hanilopiplopz said...

uhuhu.. d90? x mampu laaa... menangiz2 pon ta dapat nye.. aku ta bli pon a200 tuh.. ianya sekadar menambah ilmu penguasaan jenama.. yang aku mmg da ade sbiji, hanyalah canon 450d.. canon pon baguzz okehh.. so? jom ronggeng!!! ahahahah

adamLUBA said...

hani..
hahah..tahu2..
dulu aku pun pakai canon..tp aku cuma pakai 1000D ja..dan aku sangat suka ngn canon sebenarnya..
tp aku nampak banyak benefit klu pakai nikon..sbb tu aku guna nikon..huhuhu (aku dah gitau kan masa 1st coment aku kt page ko)
alalala
oraite...jom jom!

dya.pinko said...

tasik darulaman tu kat mna? Kt jitra blah mna? bley bgtau x, nt naik sem bley g, sbb sblum ni xtau pon. dlm gmbr mcm best je tmpat tu...(^^)

adamLUBA said...

dya.pinko..
erkk..kt darulaman golf club..dekat ja..sampai jitra! benti tepi tanya kt mana tasek..cmfrm diowang tahu..kalau diowang tak tahu..memang bukan orang jitra laa tu!

dya.pinko said...

mmg bkn org kedah pon...

kontanG said...

ang mmg pandai bg name kat bende aa adam...
wabaf la didinine la...hehe...comel la adam ni...hahah

adamLUBA said...

dya..
hehe..faham faham...

kontang..
ceh ceh! banyak la ko punya comel..tahu laa ko nyanyi sedap! hahahaha

Nadia said...

nganganga. gmba last tu cm lain sket. ;p

Artyie_isaactyie said...

yup ownk loq staq..huhu

[i.J.a fareeza] said...

mak cik yg pakai baju biru tu tok sy la..haha
rasa nk gelak pon ada tegok gmbaq tok..
tp tok mmg da best la..
:)

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛