Friday, May 15, 2009

Kisah petang jumaat yang....



gambar ni tak der kena mengena pun dengan cerita di bawah. Hanya sebagai hiasan, lagipun gambar ni bawu siap di edit!! hehehe ^__^


Tarikh: 15/05/09..
Masa: 4.00pm..
Tempat: Studeo Grafix | Grafix department

E.R : Emmet Raxor
A.L : Adam Luba


ttrruuuutttt....trruuutttt truuttttttt...
(handphone vibrate atas meja)

A.L: "hoh! sapa lak yang call aku tengah time-time kerja ni..?"

tOuot~
(picit butang 'answer')

A.L: "Hello! Kedai Tosei Rogayah bercakap! perkhidmatan delivery di sediakan! mau ka tak mau?"

E.R: "Mau mau, tosei lapan kurang manis, oh ya! kuah kasi lebeh kay!"

A.L: ".........."

E.R: "weh! aku lah amet! Nih! aku nak bagi satu kuiz kat hang"

A.L: "Aku tau hang, dah tentu handphone aku ada keluaq nama hang! bungus!"

E.R: "heh! macam canggih sangat handphone hang..."

A.L: "MAU TAU AAAA!!"

E.R: "bytheway..berbalik kepada tujuan utama aku, erkk! apa dia nak habaq ntah! oh! ha! ha! ingat dah...aku nak basuh baju..baju hang nak join sekali ka?"

A.L: "W.T.F! hang nak basuh baju?? boleh boleh! baju-baju aku sangat berbesar hati dapat join baju hang!"

E.R: "hah! satu lelmari tu hang nak cuci?"

A.L: "yang kaler putih jaaa"

E.R: "satu lelmari?"

A.L: "putiih!"

E.R: "lelmari?"

A.L: "tiihh!!"

E.R: "mari?"

A.L: "..............."

E.R: "satu lelmari ka? semua ka?"

A.L: "hang pernah rasa mandi dalam mesin basuh dak? pernah guna syampoo fab total color dak? pernah keringkan badan guna 'spin' dak?"

E.R: "Oh! baju putih..bagitau laa awai-awai...buat habih kredit aku ja tepon hang lama-lama!"

A.L: "double U Ti EF (W.T.F), Haram Jay!"

E.R: "bye!"

tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuttttt
(letak tepon)

A.L: "aram! aku tau la aku malas basuh baju! perli teruk nampak!!!"

-__-"


p/s: Malam ni balik jitra lagi! yipeeeeee!!!!
Sekian,
A.L

32 comments:

hanilopiplopz said...

huhh.. bsuh bju pon ssh.. dua2 ekoq sama naik.. lg stu.. awat laa ang berbhasa kiasan kumen kat entry aku.. ckp aku monyet ea!! sini kau~ dush2!

adamLUBA said...

hani...
hahhahahaha...
entah si emmet tu..
buat teruk plak..basuh jaa laa..
hehehehehe...

ekk..eh!laa..itu gambar monyet?
tak perasan..heheheheh

hanilopiplopz said...

arghh.. sudah laa encik adam! merajuk 360 hari!

adamLUBA said...

hani...
alalalla..xmo majuk meh!
saya lanjer kamu eskrem..
atau dalam bahasa omputih..
banana split..
^__^

niesa_tas said...

adeh..wahhh..pengakuan tulus ikhlas dari adam tuh..hahaha....

seb baik kawan adam x masuk skali ngan bebaju die....(ye r mane tau die nak try keringkan diri pki spin)
huhuhu

Lyla Muhamad said...

tabole blah btol laaa . HAHAHAHA .
*ta abes glak lg neh ! xDD

chocolate said...

haha..hampeh tol..laen kali,ckp jek stu lelmari..tgok dye bsuh ke x..hehe..tp tkut plak dye msukkan almari skli..hoho

Nadia Yuna said...

seronok la tu. balik jitra.

awat rajin balik ni adam?

huhu =p

adamLUBA said...

niesa..
hahahha..itu lah..saya dah kata..saya jujur..bukan lurus..alalala

hoh!klu dia nak masuk pun xleh..sbb perut dia besar (adeh! jahat saya nih!)

lyla..
erkk..dah dah! cover2..orang tgk tu! jgn gelak kuat2..dah dah!

chocolate..
jangan! nanti kan..bukan lelmari, tilam bantal semua dia masukkan..alalala

nadia..
hahaha..musti la seronok dapat lepak ngn family (padahal kuar lepak ngn kawan-kawan) alalalala

ayie said...

cet..pemalas
eh..bukankah masa di pjb dulu ang sangat rajin????
sampai datang ketuk pintu umah aku nak minta baju untuk dibasuhkan....
ha...ha..ha..

aizul said...

masuk mesin je sudeeeyy!!

Clara Emily Cancer said...

taku tgk pic tuh..
cam hantu..

malas bsuh baju ek..
mesti bw blk jitra nie..
sruh mak basuh..
hehe

Qareem Need Rebel said...

lalala..la..

basuh baju kat sungai lah.

baru rare! baru p. lamlee..

raihana said...

i paling suka mase u angkat phone tu.
gile gaya macam pelayan restoran je.
haha.tapi u mmg ada bakat jd pelayanlah adam.original born.haha

i pun bab bj2 ni ada gak malas lagi2 kalo kena sidai and lipat mau i muncung sedepa sampai siap wat semua tu.siap bebel2 lagi.haha~

ahmdsyhmi said...

hahaha..

hang mmg lawak la adam.

rasa macam nak tampaq2

adamLUBA said...

aie..
aku bukan pemalas..cuma tak rajin..besa laa..klu dah kerja sampai lewat malam..tentu kira nak tetdo jaa..alalalala..sib baik baju banyak..so hanya hujung minggu la boleh nak basuh pun..hahahaha

aizul..
mmg laa masuk mesin..tp dari lelmari baju nak ke mesin tu..aduh! dah macam 3 batu jauhnya..(orang klu dah malas mmg banyak alasan)-__-"

clara..
hahaha..sja jer buat gambar2 cam tu..alalalala...erkk! SALAH! Balik jitra ni xbawa balik baju pun..hohohoh

raihana..
hahahaha...tu la berkat kerja di kedai makan lepas SPM..tu pun kerja seminggu ja..alalalala

ahmdsyhmi..
hah! hah! tampaq?..tampaq balik..alalala...

Nadhirah Zamrose said...

cm scary je pic yg diedit tu ^_^"

Artyie_isaactyie said...

hahahah..
lwk toy...
nk bsuh bju punya kes smpai cm2..
hahahah

Djebat said...

adk, iCon insyaAllah akan bertapak kat Jitra dlm sedikit masa lg..
nantikan ye..

adamLUBA said...

nadhirah zamrose..
hahahaha..maaf! saya klu main gitar mmg muka cam tu T___T

artyie..
hohoho..itu laa nasib saya! ^__^

abg Djebat..
erkk..jitra? hooyeeeehhh!!! COOOL! cayaaaalaahhh

norraien said...

wah adam mls hea..
bgtao mak adam ekekeke..;p

adamLUBA said...

norraien...
bukan malas...
tp tak rajin..
^__^

techickechictechic~ said...

abg malas..maalass..haha..xpa,kt geng! lalalala~

artO said...

ces..
ang tulih suma perbualan kita dalam tepon..
abeh la pecah rahsia ang sememangnya malas..
ang bongok..

apexhuhu said...

nasib baik la mesin basuh itu ditaja oleh haku ini. kalau tidak..jawabnye tak basuh2 la baju hang tu, mau di pakai buang ja..mcm kotex tu..eh silap, mcm pampers pet pet tu. haishh..adam adam..

raihana said...

lsh kerja seminggu je?nape?x best ke?
apex kotek2 jgn sebut taw sensitif.haha~lalalalala.....

adamLUBA said...

techik..
hahaha..dah nama pun adik-abang! comfirm sama pemalas nya..alalalala!

arto!
hahaa..aku tak kisah! sememangnya aku suka membuka pekung di dada berbulu! alalalalalala

apex..
ya ya! tima kaseh kepada tuan mesin..alalalala!

raihana..
bukan tak best! tp menyahut seruan belia untuk menyertai program khidmat sosial negara (perhatian, ini bukan zman plkn lagi..tp program dia lebih kurang plkn la!) selama 2 minggu..alalala

Nadia said...

haha. funny la adam. first, chantek gmba edit. as usual, pics u sume best. second, funny part u tekan ans tu bunyi TOUOT? haha. klaka! klaka! third yg kwn u buat lawak woh!

raihana said...

2 minggu je.so ape activiti dia?seronok?

RudyIndera said...

ha ha!.. lawak nak mampos la lu adam luba cam siyal!!.. Adam tapai ubi dah mampos ka? Kalau dah mampos aku gunalak la..

hawa said...

uuuuurrrrr....problem...problem...liat basuh baju..menurut fakta lelaki lebih suker antar baju pi dobi.. hek..hek..hek..jd xheran la si adam ni pn tergolong dlm spesis yg tuuuuuuut....adios..

ziela said...

sgt2 lawak!! x ble benti guling2 cm tengiling nih!!