Friday, May 8, 2009

5 minit akhir = Penakut

wah! otak aku tersangat laa melayang-layang ketika aku sedang membuat entry ni. Tika ini, aku sedang berada di kampung, yak ni di Jitra Kedah. Aku sampai sebenarnya dalam pukul 2am tadi, tapi aku tak terus balik ke rumah sebab memangdangkan si Afiq, Adif dan Nazim dah menunggu untuk melepak sekali.


So lepak la kami dulu, di salah satu kedai char kuew teo (tak tau nama kedai tu, sebab di sepanjang banda jitra ni, terlalu banyak kedai char kuew teo. Yang peliknya, masa aku di penang, tak pernah sekali pun rasa nak makan char kuew teo, cuma biler balik jitra ni, mood nak makan char kuew teo tu datang balik.


Sangat seronok okay! dah lama rasanya tak berpeluang jumpa ramai-ranai macam ni, kita orang tadi, lagi banyak gelak dari bercakap.sekarang dah pukul 6am, dan aku masih lagi tak tetdo, bukan tak mahu tetdo tapi takut terlajak tetdo sebab pagi ni, aku kena berjumpa Yana dan crew art, mind & soul production untuk peringkat akhir proses filem pendek 'Maya' di mana kami akan membuat rakaman semula suara.
Oh! gosh! guest what..5 minit yang lepas..oh! nanti! aku ceritakan situasi aku dulu, aku sekarang sedang berada di hadapan computer yang terletak di ruang tamu rumah. Semua lampi telah padam sebab iyer laa, orang lain tengah tetdo nih, so keadaan agak gelap dimana cahaya hanya datang dari monitor computer ni. Dalam aku tengah taip entry ni tadi, tiba tiba aku ternampak, eh! silap terperasan kelibat seorang wanita sedang membetulkan tudung rambut betul-betul di sebelah aku ni. Tapi bila aku toleh ke sebelah..tak ada sapa-sapa pun di situ..hurmm maybe bias cahya dari monitor dan di campur pula dengan 'condition' otak dan mata yang sedang 'weng' ibarat orang mabuk minum todi. adeh! okay! skang aku nak Out dulu..sebab tetiba terasa sangat seram. (fakta: aku seorang penakut okay!)
Sekian,
A.L <--it's short from 'Adam Luba' okay, bukan 'Adam Lambert'
p/s: malam ni bulan penuh..tersangat terang jalan pada pagi ni, dan di makluman sekali lagi, aku seorang penakut.

25 comments:

techic kechic~ said...

huuu abg..seram saja..haih2..

aizul said...

haaa!! tau kecut kau!!

poie solat subuh skang! hahah

ayie said...

har...har...har....
kah..kah...kah...
itu mak ang kot ....
betulakn telekung nak solat subuh....

adamLUBA said...

techik..
betul dik..tetiba jaa...rasanya sbb dh ngantok kot..

aizul..
baaiikkk boshh!!

ayie..
tak aie, bukan..aku tahu..and kalau itu mak aku..naper dalam masa 1/2saat ja benda tu hilang?

kesimpulan..
aku rasa sebab aku dah ngntok, pastu langsir tingkap ni berkibas-kibas..iya la, pasang kipas tak nak kuat nak mampos plak kan..pastu langsir tu bergerak, sebab tu aku nampak se-akan-akan orang sedang mmbetulkan tudung! tp siyes..aku cuak sampai sakit perut..terus gi tandas time tu! ^__^

Lyla Muhamad said...

hihi penakot ! xle bygkn ouh cmne mke adam tym tu . sti kelaka x))

adifDAS said...

loser...
the big L at ut fore head dude..
huhuhuh

big chicken...
alallalalla

Nadia Yuna said...

selamatla nadia bace entri ni di siang ari. kalo idak dah menyorok bawha selimut daaa

hehehe

=p

Aiza Jeniza said...

adam mmg seorang yg penakut.sy masih simpan msg yg beliau mengaku beliau seorang penakut.haha!

wiena said...

adm biaq btl penakut?? hehe ala dlm situasi mcm ni sapa yg tak takutkan.. if wiena pn seram gak.. kt kpala pk yg bkn2.. hahaha... myb yg adm nampk sekils pandang tuu adm da set yg bukan2.. hahaha tak per penakut yg penting berani!!!

shee said...

ahahahahah pandai ngata org :P

ehem adam lambert yer. hehe

yanasaja said...

hehehe...ada hantuuuuu....besh beshhhhh~

hanilopiplopz said...

ahaaaa.. smpt lg ko nk g toilet time tuh.. klu aku biaq thn smpi mak aku bangun bru aku buang!! huhu gegell..

kenet! said...

haha..
siyot lah..
besaq dah pon pnakot laie..
eh laa..

adamLUBA said...
This comment has been removed by the author.
adamLUBA said...

lyla..
to be truth..sebenarnya muka tak cuak pun..sbb ngntok..so..tak fikir apa sangat..hahahaha

adifdas..
yup! tepat sekali..aku mmg loser pun..sbb aku tulis A.L, selain dari adam luba..ia juga membawa maksud loser! ^__^

nadia..
eh! kamu pulak yang nak selimut..hahaha...

aiza..
shhhh..shhh! diam diam!

wiena..
hahaha..ya ya betul tu..sokong2!

shee..
hahaha..mana ada ngata..hehe..

yana..
ce ce ce...best yer! hah gi la ketut tin tu..nanti dia dtg kt awak..hahahhaa

hani..
isk isk! takot tetap takot..
tp kencing tu lagi utama..
alalala ^__^

kenet..
hahaha..setiap orang, ada rasa takut, baik kecik atau tua..huhu!

-----------------------------------
p/s: adakah aku betul2 penakut? okay cuba bayangkan! kalau aku takot, kenapa aku sempat lagi tulis blog untuk ceritakan benda ni, sedangkan benda ni berlaku lima minit sebelum aku tulis entry ni..aku penakot? fikir fikirkan..

A.L

hanilopiplopz said...

iye2 encik adam... kami pahamm.. ta payah la sampi kau mengCOPPy reply comment nih.. hahahahau..

apexhuhu said...

hahaha..
tipooo la hang..
takot konon, siap selit2 unsur2 seram plak tu..
cakap je la idea untuk entry yang baru tak dtg lagi.
kan? kan?

adamLUBA said...

hani...
hahahah..'ter' laa hani..'ter'..itu bukan sesuatu yang di sengajakan..hahahaha...saya delete satu ;p

apex...
takot tu aku tipu laa..tp benda tu betul2 doh..ceh klu nak aku tipo..baik aku cakap dia dtg kt aku minta air sirap..itu baru2 betul2 seram...^__^

emmetRaxor said...

hahaha..
nanti jumpa la tu yang betoi2 hantu..
tengok nak jadi kaler apa??
sabaq ja..

adamLUBA said...

amet..
waaahhh! hang on9? wah wah! satu perkara ajaib! aku sungguh teruja!

HAZIRA said...

pelik! tak kan hantu betulkan tudung rambut kot..

adamLUBA said...

hazira..
wahh! bangun awal..hahahah..erkk..entah! tp bukan hantu lah...ibarat lagu : "khayalan...menjelma...(sila sambung)
hahaha..itu cuma pemikiran saya yg tengah pening pening akibat cuba menahan tetdo! ^__^

niesa_tas said...

adei....tu r..tanda2 menda tuh suh gi smayang subuh....hahaha....agak2 kalu kpas tu mksimum agak2 nye seram sejuk sampai ke buku lali trus...

by de way adam lambert ngan adam rasenye ade beza....banyak oo0oo....s0rang pki earing(bukan earphone yerp)

chocolate said...

fuh..tkt gak tuh..klau sy,da lme ttp laptop..adam leh plak hbeskan tulis blog neh..bleh dikatekan "berani" la jgek..hihi
*da kul 2 am..trus rase tkut nk ngadap laptop*

adamLUBA said...

niesa..
a`aaa laa..itu dah bagi tanda tu..huhu..
haha..adam lambert ngan adam luba mmg beza..tp ada satu persamaan -> A.L

chocolate..
hahaha..bukan berani..cuma 'weng' sikit kepala malam tu..so memang tak fikir sangat..hahaaha