Wednesday, May 20, 2009

24...

Pejam celik, pejam celik..aku dah berumur 24 tahun...Ayah aku masa umur ni, dah ada kerja yang stabil dan masa umur ni la ayah aku kawin dengan mak aku. Aku? jangan kan nak kawin, girlfriend pun tak ader lagi. Kerjaya pun masih cukup-cukup makan. Hurm banyak kan perbezaan zaman dahulu dan zaman sekarang?



Ini adalah sedikit bingkisan hidup aku selama 24 tahun :-

1985 : Di lahirkan pada 21.Mei di Hospital Besar Alor Star. Pada mulanya nama yang ingin di beri adalah Abdul Rahman, tetapi di bangkang oleh Arwah Tok Wan, so atas persetujan ramai, maka di beri lah nama Muhammad Adam.

Fakta: Aku di lahirkan dalam keadaan songsang, dimana tali pusat berada di bahagian leher. Mak aku terpaksa menjalani pembedahan. Ramai doktor kata aku dapat hidup adalah satu keajaiban. Oleh sebab itu ramai doktor biler jumpa mak aku, akan di tanya "Adam mana?"

1986 - 1988 : Aku di besarkan di Bukit Pinang, Kedah. Di mana aku di besarkan oleh Mak, Abah, Tok, Tok Wan dan Tok Nek (Tok nek ni selalu bercerita, pastu suka nyanyi lagu 'buai laju-laju..', part yang aku paling suka adalah part tok nek cerita zaman perang.)

Fakta: Walaupun umur aku pada ketika itu hanya 3 tahun, tapi masih jelas kenangan-kenangan tu, serius aku tak tipu.


kerusi itu lah tempat aku bermain, seorang diri..ini masa birthday aku yang ke 3..tak caya tgk tarikh kt gambar.^__^


1989 - 1998 : Aku berpindah ke Changlun kerana abah mendapat rumah kerajaan. Aku hanya mempunyai 2 orang kawan, Qimie dan Fifi. Pada masa ni aku tak suka belajar, so aktiviti aku adalah, menconteng permukaan yang boleh di conteng (termasuk muka sendiri), bermain muzik (main trumpet untuk pancaragam sekolah) dan mengambil gambar (menggunakan SLR bapak aku yang berjenama PENTAX)

Fakta: Sebenarnya abah adalah orang yang sangat kreatif, tapi dia tak nak teruskan ke-kreatifan dia, tapi dia ajar anak dia iaitu aku. ^__^


dulu aku tak suka nengok cermin, kena aku rasakan kepala aku lagi besar dari badan..
in picture : Adam, Muqri & Najwa

1999 - 2002 (form 2-form 5): Berpindah ke Jitra, bersekolah di sekolah luar bandar yang kurang terkenal dalam akedmik, tapi terkenal dengan kecerian sekolah. (Serius! sampai menang anugerah 5 bintang). Pada masa ini aku di 'cop' macam-macam di sekolah, 'gila pangkat', 'playboy malaya', 'hiphop tepu', 'poyo jalanan' dan macam-macam lagi.

Fakta: Aku hampir-hampir menjadi lelaki lembut, tetapi di tarik oleh kawan-kawan. Dan mereka adalah antara kawan baik saya sekarang (Adif, Afiq, Amet, Nazim dan Apex)

2003 (form 6): Berpindah ke sekolah kategori dalam bandar. Huh, masa ni cabaran agak teruk berbanding dengan sebelum ni. Jika sebelum ni, aku hanya di cemuh, kali ni aku di 'pulau'kan oleh hampir kesemua pelajar sekolah tersebut dengan alasan "hang mai dari sekolah lain, jangan nak buat KEPALA kat sini!". Ini adalah berikutan KHABAR ANGIN di masa guru disiplin mahu melantik aku menjadi ketua pelajar. So nekad, aku benci di situ, aku berhenti sekolah.

Fakta: Bukan kesemua orang membenci aku, still ada insan-insan yang masih sudi berkawan dengan aku, seperti Muck Aneps dan Pija.

2004 - 2006 (pJB): Okay! Ini adalah fasa pertama perubahan hidup aku, pada masa ni, aku menerima tawaran melanjutkan pelajaran peringkat Diploma dalam bidang rekaan grafik. Pada masa ini, aku banyak belajar pasal persahabatan, pengurusan dan pada masa ni juga aku mula bercinta secara serius dengan seorang gadis non-muslim (tapi hanya bertahan 3 bulan). Dalam tempoh pembelajaran aku di sini, aku mula develope minat aku dalam art. Dalam penghujung 2006 aku bercinta dengan seorang gadis yang kini boleh di gelar celebrity (masa ni dia blom lagi dapat title celebrity).

Fakta: Pada permulaan aku di 'pulau' oleh budak-budak lelaki dalam kelas sehingga aku semester 4 dan semester 5, barulah mereka mula berkawan dengan aku. Oh! pada masa ini juga aku aktif dalam bidang kebudayaan dan juga part time modeling. ^__^

2007 (Kerja): 1st kerja aku adalah di Perlis, sebuah syarikat advertising dan printing, tapi skop kerja aku bukanlah di bahagian itu, sebaliknya more kepada picture editing. Ini di sebabkan syarikat tempat aku kerja juga mempunyai studio dan juga mengambil upah untuk wedding photo. Hubungan aku dengan si cinta mati (konon) berakhir pada tahun ini oleh 'sesuatu' sebab. dan selepas satu tempoh, aku berkenalan dengan seorang lagi gadis (dia juga seorang blogger sekarang hehehe!) yang sama sekali tak terlintas dalam fikiran aku pada ketika itu untuk bercinta dengan dia. Well feeling tak boleh di paksa, sedar-sedar dia dah menjadi seorang yang penting dalam hidup aku. Pada masa ini aku betul-betul merasakan dia adalah jodoh aku.

Fakta: Aku mula dalami ilmu photography disini. Dan disini jugalah terpancul minat mendalam kepada Digital Single Lense Reflect Camera (DSLR Camera) dan aku juga telah berhenti kerja di sebabkan oleh seorang perempuan yang membawa aku kepada tempoh menganggur tanpa hala tuju selama 3 bulan.

2008 - now: Actually aku telah mendapat tawaran bekerja di penang (studeo grafix) adalah pada hujung tahun 2007 dan hingga sekarang aku masih lagi bekerja SG (soon akan tukar nama), ini adalah fasa kedua dalam perkembangan hidup aku, pada masa ini banyak benda berlaku dalam hidup aku yang membuatkan aku menjadi aku yang sekarang. Di sini aku mula membentuk diri aku menjadi seorang yang lebih positif, berfikiran terbuka dan berani bermimpi. Berani aku katakan, sejak aku bekerja disini, banyak peningkatan berlaku dalam hidup, banyak impian aku selama ini menjadi kenyataan. Berkenaan love story aku pula, hubungan aku tamat pada awal tahun 2008. Keputusan ini aku terima dengan menggunakan waras akal dan bukan perasaan. So ia nya berlaku dengan baik dan aman, seperti aku katakan di atas, Perasaan bukan sesuatu yang boleh di paksa. So hingga sekarang aku masih tidak mempunya sebarang hubungan dengan seseorang yang di gelar awek! hahahaha..naaa!!!! belum masanya lagi.

Fakta: Ramai orang kata aku workaholic..tapi aku tegaskan disini aku kerja bukan kerana addict dengan kerja, tapi aku kerja kuat sekarang adalah untuk kesenangan di masa depan, insyaallah! ^__^




************************

Hurm kejap jer kan? dah masuk 24 tahun..kenapa aku ceritakan cerita mengarut yang belom pasti ada orang yang baca, well aku juga tulis benda ni untuk mempringati diri aku, tentang siapa aku sebenarnya, apa yang telah aku lalui untuk mencapai apa yang aku ada sekarang. so..jangan risau, aku tak marah kalau korang tak baca, hahaha! yang penting sekarang! satu hari nanti, if ada rezeki, if ada umur yang panjang and if ada jodoh, anak - anak dan cucu cicit aku akan tengok blog ni, dan mereka akan berkata "Walaweh tok wan kita ni gila glamor rupanya" (agak-agak nanti zaman akan datang ada orang main blog lagi tak?)

Sekian,
A.L

p/s: Terima kaseh kawan-kawan di atas segala ucapan anda. kalau saya tak balas tu, tunggu kejap tau! nanti sampai laa massage dari saya balik..hehehehe..daaa! *hug

72 comments:

sHutDoWN said...

pnjgnya ang tulih
aku ni pemalas baca sket
so, wish je laaa

heepy besday...
hahahaaa xsgka ang ada gmbq2 lama noh...

gmbq last tu mcm dh kena tepung ja...? :D

adamLUBA said...

hahaa..shutdown..
terkejut aku..bawu post, tetiba dah ada komen..hahaha.tak baca rupanya! patut laa cepat..hahaha

thanks anyway! ceh ceh..bukan laa..itu saja di edit begitu..

mie said...

fakta ttg `dipulaukan` wat saya tringt zaman saya..!!ape2 pun..selamat mnjalani hari2 tua...!!huhuhu..

C.H.E.N.T.A.K.U E.L.B.Y said...

to adam,
kisah idup awk sgt menarik...huhu.btul ni xtipu..btw, all da best!!

Aiza Jeniza said...

yohhh! incik incik, saya wakil dari RTM, ingin membuat rancangan tentang hidup incik la, boleh tak? sgt menarik! happy bday adam! nahh hadiah keyboard,nk pukoi u! dushh dushh dushhh!

sHutDoWN said...

hah
hah
hah
hah
hah
ni lps aku baca... lawak gilaaa
jujurnya hang nii...

adam
seorg yg jujur
berusia 24 thn
asal jitra kedah
pndai amek gmbq n plg pntg rajin giler mengedit gmbq
masih solo... mari2
:D hihihiiii

adamLUBA said...

mie..
hahaha...yah yah..same to you! thanks anyway..^__^

siti nurbaya..cintakuelby
erkk..hahaha..itulah realiti hidup saya..^__^ thanks!

aiza..
hahaha..jangan keyboard tu mahal..alalala...pukul slow slow..^__^
thanks!!

shutdown..
hahaha..baca juga akhirnya..;p
ya mari mari mari..selagi stok masih ada..hhahahaha

cikyuyu said...

BRO ADAM,
epy bufday lorh!
juz wish semoga berbahgia dengan diri sendiri. hehhe :D
&& jadikan yg terbaik kepada yang terbaik.

aww, boleh ke nnt kalo sys weeding suh bro jd photographer?
haahha

adifDAS said...

huhuh
sedey ksah ang adam
walau apa pun
kami tetap bersama anda
allallalla
kta sama2 susah
sama2 senang

happy bday..
blik nti aku blnja ang kt asri
huhuhu

miss kiminggo said...

kyaa~~
happy belated besday!! (i guess. sbb mcm dah terlewat ajep..)
anyway, semoga dipanjangkan umur dan murah rezekinya. oh, may GOD bless you with lots of love. amin. :DD

Sarah Samz said...

Happy 24th Birthday Adam :)
cute je pix umo 3 tahun tu.

ahmdsyhmi said...

Selamat Hari Lahir Adam Luba,

Dah 24 tahun ni kau jangan jadi macam Adam Lambert sudah.

:P

semoga sukses bradah!

adamLUBA said...

cikyuyu...
thanks..erkk..macam mana nak jadikan yang terbaik kepada yang terbaik? benda tu dah memang terbaik..hahaha..maksudnya jadikan yang terbaik kepada extra terbaik! betul kan? alalalala..Oh boleh! bila mau kawin?

adifdas...
yo bro! ya thanks untuk bermacam2 perkara...lagi2 dalam tempoh aku menganggur tu..sangat2 hargai! oraiittteee! teh aih + nasi goreng dagin cabai potong satuuuuu!!!

miss kiminggo..
thanks! nope! u not late..my bufday is today! ^__^

sarah samz..
thanks! ho ho ho..tu laa..skang ni dah tak comel dah! T__T

ahmdsyhmi..
hahaha! ceh! xmo jadi cam dia..dia gay! sebab tu kalah! alalalala

Clara Emily Cancer said...

wah kiutnye adam 3 thun nie..
dr kecik smpi besar..
muka sama je kan..
maintain..

nsb baik x jd lelaki lembut kan..
huhu

Clara Emily Cancer said...

Adam,
lupa nak wish..

Happy Birthday to you,
Happy Birthday to you,
Happy Birthday to Adam,
Happy Birthday to you.. =)

ur birthday same like my mom..
today also..

x celebrate besday ke?

adamLUBA said...

clara..
thanks! hahaha..tau tak pa! sangat-sangat bersyukur! ^__^
erkk..tak! sbb kena kerja T__T

jojie-elle said...

uikss..? adam dah tue!! hehe

jojie-elle said...

eyh adam, awek ko yg mana kt PJB yg dah jd celebrity? bgtau sket..mana tahu aku terjumpe ker :P

good luck in ur future!!

happy belated birthday!!

niesa_tas said...

s0....seb baik x buat buku...senang ade sejarah..sket ye tak ecik adam...
huhuhu

dalam jangaka masa yanga x berapa nak panjang serta pasang surut ekonimi skang
dapat di predictkan bahawa
zaman akan datang dorang x men bl0g tapi men wand senang nak letak lam memory box(adei da masuk citer harry p0tter plak)

hahaha....neway...

niesa kate hepi bday
tenet kate byk nye wish
umah kate bila nak kemas
kubur kate ......

;D

Siti NurJ3nab said...

kecik2 pon kening ko mahal kan.

adifDAS said...

coih..
3 thn tak cute lnsg
muka pengganas
pastu gg ang mesti lg kn masa tu
huhuh

Izzaty R.Mazly said...

hapy besday!
;)

wlaupn tak pna jmpe n dgr cite dr acap je.HOH?

Artyie_isaactyie said...

ur bezday arr..

epI belateD burfday~!!

sowie xdak adiah nk bg..hahaha..

anyway smoga epi2 slalu keyhh~!!!

dianahamasuba said...

wowowowow! model majalah pengantin menceritakan kisah kehidupan die. wiwit!!! nk otograph abg model! :p

p/s: banje aku cokotop weeehhh! ang da janji kan? :p

Farra Muneera said...

adam! sorry! ;(

happy belated birthday ;D

emmetRaxor said...

hahahaha..
bukan senang nak jadi senang..
dan bukan susah nak jadi susah..
ang balik awai sket malam neh..
kita raikan besday ang dengan daun saderi..

MAW tAW..

momosukie said...

Ape yang penting lani..
kita mestilah bekerjasama..
ape yang penting...??
Kerjesame....kerjesame..
mari kita naik kebuk terbang...
terima kasih bapa adam...
kita dah dapat selamatkan anak mansor...
kami dah berjaya..

ayie said...

weh....dah besdey ang ker..epi besdey....
rilek la woi...muda lg..watpe nak kawin...ha..ha..ha...

Clara Emily Cancer said...

celebrate r cuti nie..
mesti best..
men baling2 tepung.. =)

aizul said...

wah!! tokwan saya model la!! hgahahahah

techickechictechic~ said...

alalala..comeinya dia masa kecik kecik..besaq?comei la lagik..haha..

panjangnya menaip abg! pepun..
happy bufdaaaay..dah tua! lalala

mama adik pun kawen umo 24thn gak..adoi..haha

may GOD bless you always abg!

adamLUBA said...

jojie...
iyer..aku dah tua T__T tapi tak per..jiwa masih muda! alalala..erkk..yang celebrity tu bukan bdk PJB, tp aku kenal dia masa aku belajar kt JB la, dia study kt Shah Alam. Alaa ko kenal laa...sapa lagu kalau bukan.........

niesa tas...
hahaha..perhh..imiginasi ko dah melangkaui tahap garis logik akal nih! alalalalal

siti nurjenab..
haaha..mahal ke? besa jaa..beli pakai timbang kilo..;p

adifdas..
hang jeles pasai pa? terima hakikat adif..aku lagi comel pada hang! ^__^

Izzaty R.Mazly...
oh oh! kawan acap ka? hohoho..dia pun dah lama tak jumpa..erkk jap! weh...acap dok gossip apa nih? alalalaala

Artie isaactyie..
hehe..thanks! tak der tak der tak der..nak hadiah gak..klu tak..nak gula gula..hahahaha (tengok umur ja tua..jiwa masih muda..;p)

Dianahamasuba
weh weh! itu perkara lepas..diam diam diam! heh! diana..bufday aku..ko laa blanja cokotop! hahaha..lama tak lepak oii...rindu kowang!

Farra Muneera..
Thanks dear! ;p

Emmet Laxo..
heh!!! -___-?? cakap bahasa malaysia laa oiiii!

momosukie...
heh!!! -___-?? cakap bahasa manusia laa oii! mana faham bahasa wonderpet..lgpun aku xpernah nengok wonderpet..erkk..wonderpet tu..apa?

ayie...
ohh..aku hang tak bagi kawin..yang hang nak kawin tahun depan tak pa... -__-"

clara...
hahaha..cuti ni nak amik gambar konsert kat tapak pesta sungai nibong..hari ahad nak jalan2 georgetown amik gambar..so jadual agak pack..alaaaaaa tak celebrate pun xpa..hujung minggu depan ada lagi..hehehehe

aizul..
hahaha...aceh! nanti zaman depan mana ada model lagi dah..semua di gantikan dgn robot - robotan..

techik..
hahahaha..maa kaseh adik! alalalalala thanks! hah! adik pun kawin umuq 24 laa..alalalalal

Lyla Muhamad said...

happy 24th birthday adam ! :D

hanilopiplopz said...

uhuhuuu.. btull la tuhh gile glamour! 1828231 markah aku berikan!
~1st pic tuhh aku msih ddlm kandungan wehh!! hahah

Elsa Soraya Othman said...

:) happy birthday adam luba.. waaah, de fact yang nak jadi lelaki lembut tuh betol betol attract my attention. how did it happen eh ? pengaruh kawan or what ?

F.a.N.a said...

happy 24th birthday!!!!
sorry lambat wish!!!
may G0d bless u..
=)

shafiq said...

Happy birthday bro!

Azmir's Bidadari said...

Adam,
last year kan aliaa bwt cupcakes tu utk adam?hahaah..cupcakes cm apa ja;P wen aliaa bwt lg,akan ku deliver pada mu taw!;D

Happy Birthday Adam!!;)

♥ Yazreen Heartsy ♥ said...

adammmdamdamdum! =D
masih kenal siapa saya?haha
Happy Birthd..eh eh Belated Birthday!
mesti hg pelik ngan kemunculan aku kn?hee im a silent reader(konon cm aku stalker la nih..haha)
aku br ja baca blog hg..
sowwy la aku terlalu alpa ngan kehidupan "final year student" di perlis(sgt kesian).ni pn tba2 terigt hg sbb last 2weeks kot aku ada chat ngan apex.dia la bgtau suh cr hg kat blog hg(tym tu br aku cm terigt hg ada blog,my bad )
itu saja la sepatah dua kata dr aku =P(penipu btoi padahal 200 perkataan dah) tata~

shee said...

teehehe. adam dam di dam :D
happy birthday. yg pjg2 da bg kat msg. hehe

adamLUBA said...

lyla muhamad..
thank you...^__^

hanilopiplopz..
hahaha..aremmmm!!!! tgk masa ko dalam kandungan..aku dah begitu comel..alalala

elsa sue..
thanks sue..ohh! pasal benda tu, panjang cerita nya..mostly di sebabkan pengaruh kawan la...adeh! sungguh kesian saya pada masa itu T__T

fana..
it's okay fana...thanks! saya sangat2 hargainya..alalalala

shafiq..
thanks bro!

azmir bidadari (aliaaa)
yeh yeh! cupcakes itu sangat sedap lah! alalalala..oh oh! okeh2..saya tungguuuuuuuuu! hahahaha ^__^ . oh yah! thanks anyway..alalalala

yazreen..
yaz..yaz...yaz..bontot ko! mana hilang? lama gila noh tak jumpa hang..alalalala! thanks anyway..^__^. oh oh! okay! lepas ni aku sentiasa follow blog hang..so keep on update..lepak jom! ;p

shee..
hehehehe...thanks sekali lagi..alalalalla! saya sangat bertuah mempunyai seorang sahabat baik dunia akhirat seperti kamu... ;p

niesa_tas said...

imaginasi kena kuat..senang nak buat prancangan mase depan..lalalala.....

skang pggl tok wan

masa depan pggl kwan=tok+wan

heee... ;D

raihana said...

happy birthday adam!
wee...dah 24 thn ye!
muda lagi...

sedih dengar u dipulaukan.biaselah manusia mn pernah puas tengok org lain kecapi bahagia or kejayaan mesti ada sifat iri hati punya.

fizikal n mental kena kuat br ley in love kalau tak musnah hidup kt kalo something happen without siren.

apa2 pun u dah buktikan u berjaya jugak in what u dream for.wlpun u penah terlalai sekejap dulu.

good job adam!

Kasih Alyza said...

epi besday bro...
panjang umur...
murah rezeki...
sihat sejahtera...
berjaya dlm apa jua bidang yg diceburi...
Amin...


psstt : open table kat rafi jom hehehe :D

Nadia said...

adammm! giler cute gmba u mase kecit kecit! :D

ur siblings cumel2! hem hem. sapekah celeb tuh? :p adam kuat rahsia ke? hihi.

last na nyanyi sket!

"happy birthday to you.
happy birthday to you~
happy birthday to adam!
happy birthday to you!!!!" :)

dulu kena pulau, sekarang sume na kawan ngan u. hidup neh hebat kan? :) maybe sebab u selalu positive. at least u 24 da kire berjaye jugak dengan ape yg u buat sekarang. ade certain tu yg still menganggur. malas. gud job adam! yeayyy! :)

♥ Yazreen Heartsy ♥ said...

hahaha aku da blk png 4 good! =D
so pasni aku akan sentiasa ada kat png.jom jom lepak!
roger la bl nk lepak2 =)
p/s: huuu blog aku tu ekceli just tpt aku nk merapu sorg2..xdak sapa pun baca except adik aku.haha malu aku hg baca aku dok merepek =P

Kimy said...

wah rajin lah ko writing essay about your self, respect! aku pun x rajin nak taip panjang2 cam gini. apa pun bro mmg stylo lah dari segala hal. poses, photography, writing etc mmg gempak!

suara_sepi said...

aslkm adam.

alhamdulilah dah 24thn ......

syabas dan tahniah.

penjelasan yang cukup berani,jujur,ikhlas.."kata org cara penulisan kita boleh mengambarkan siapa kita"

Moga panjang umur,murah rezeki

adamLUBA said...

niesa tas...
hahahha...memandai ja ko..dah jadi cam nama korea dah! alalalala

raihana..
thanks! ho yeh! pasal pulau tu, tak kesah pun...sebab, entah! memang tak rasa apa sangat..janji..'aku tak kacau ko..ko tak kacau aku' senang..heheheheh...

kasih alyza..
thanks! erkk..saya hari2 dok kt rafee..alalalalalla

nadia...
hey! hey! gambar besar pun cute tau..hahahaha! erkk..celeb tu? erkk..bukan u kenal ker dya...rasanya u tahu lahhh..alala..erkk! mana ada kuat rahsia..tak rahsia apa2 pun..cuma ada benda yang rasa boleh beritahu..i beritahu la..yang rasanya cam tak perlu..tak beritahu lah~! tapi u pun tahu kan i ni bukan jenis perahsia..(itu pun klu u ingat apa yang pernah i gitau u kt ym dulu..hahahahaha)

wahh..dya..tp i nak dengar live...alalalalalala~

yeayyy! thanks dya...yups yups! tu laa..rasanya semua ni sebab positive lah...so apa tunggu lagi..mari menjadi seorang yang sentiasa bersifat positive..^__^

Yazreen...
hahaha..wokeh! apa2 nanti aku msg hang...hahaha..tak pa laa..best apa baca blog hang..alalalala

kimy..
hahaha...tak rajin sangat laa bro, biasa2 jaa..tulis bila ada masa lapang...heh! hahaha..gempak mana jer..aku masih dok blajaq lagi..banyak benda tak tau..hehehe..

suara seppi (huiyoohhhh!)...
wassalam, terima kaseh...! ^__^

niesa_tas said...

adam...kalu name korea...orang korea nak guna name apew plak..name aku kew..huhu...

x pe la da...kita wai n see je....nanti org pggl ko ape....
huhu...jgn pelik2 cam name alien suda..tapi an...kalau wand and memory box tuh..agak relevan gak an...x yah la org ade short term memory lost..
(kemaruk gile ak ngan harry p0tter)

(*_*)
niesa_tas

norraien said...

nk wish lg gak haha..
hepi besday..
adam dh tua dh ekekeke..;p

asya ahmadi said...

adam... be one of my followers..
ok?
hehehe
btw,happy belated b'day...

Nadhirah Zamrose said...

lerrr bru 24 thun...mude lg rupenye.
rajinnye tulis...ku da bce tp smpi paragraph bwh t'lupa paragraph ats lak...hahah...anyway,gud luck dlm idup ye ;)

joegrimjow said...

bese la tuuu
jiwa muda tak pe

adifDAS said...

adoi ya..
awat ramai sgt comment
sampai 50 lebeh
tak leh jd ni
jeles aku
huhuhu

yuNADia said...

salam.i find out ur blog thru majalah remaja.n after i read bout dat,bru lah i create my own blog.thanx 4 being my inspiration hik3..btw i love da way u fulfil ur blog..can u be my sifu plus im neu into diz..xoxo

:)

chocolate said...

wooo..komen da smpai 50 lbey neh..nmpknyer sy da terlmbat utk wishh besday kamoo..hehe

neway,epi belated besday adam!!
wpon kte xknl,sy nk wish gak..ngee

nice 2 knoe u in blog okeyhh..=)

░♥si lampu neon♥░ said...

giler ar da umo 24 tahun. dari cili padi jadi cili kering aku tgk ! wakakaka @@

Nadia said...

i tatao la sape artis tuh. hue. na tao na tao! :p

.c i k . j z . said...

kueh kueh~

haha

(:

+na's+ said...

best la cete bro..
erm..epy belated bufday encik adam luba..
sori late sbb xsedar ari da 23 aribln da..
=)

mishl i n z said...

haha
besh la jgax baca u punye perjalanan hdop dari tecik sampai besaq
anyway,
wish u hepi belated
;D;D

adamLUBA said...

neisa...
hahaha...kamu ni harry potter freaks ek? cool...saya pun suka harry potter..but tak laa sampai kemarok! hahahahaha....

norraien..
thanks! uweekk mana ada tua..cuma berumur sikit..hehehehe!

asya ahmadi..
thanks!

nadhirah zamrose...
yeaa..betul tu! saya masih muda..alaalalalal! erkk.hahaha..tak per2..boleh baca berulang2 kali..saya tak marah! hehehehe

joegrimjow..
hehe..yeh! bro..jiwa saya masih muda..wehh..minat bleach ek?hahaha..

adifdas..
erkkk..sabaq adif..bukan di sengajakan ;p

yunadia..
wahhh! it's really a big complement to me..thanks! sifu? hahaha..u kidding right? my blog still not reach 1 year..hahaha! but..sure! everything i know..i will tell u! thanks again yah..oh ya! n welcome to blogworld! ^__^

chocolate..
hahaha..mana ada terlambat! okay laa tu..baru beberapa hari yg lepas..bytheway..thanks! and yah! nice to know u too! ^__^

si lampu neon..
hahaha..aremm! tu laa..dulu tembam sikit..skang dah kering T__T

nadia..
erkk! alalala! okeh2..nanti kita gosip2..xleh kt sini..alalalalala!

cik jz..
weh! adakah engkau j.z pUO? kawan se-friendster dulu? alalalala

+na's+
hahaha..it's okay! thank yah! ^__^

mishlinz...
hoho..thanks sebab sudi baca..alalalala...n thanks for the wish! ^__^

Anonymous said...

happy will always be by ur side....just grab it....be good...may Allah bless u..take care...may u enjoy all thing that u've done...nice knowing u...thanks for being my fren...am i ur fren?enjoy the nite of ur birthday...gud luck...daaa...wassalam....-anosaid-

RudyIndera said...

ha ha! cam lancau gambaq edit kepala besaq!

DEADLOVE said...

nice stories..=)

sarah al -idrus said...

slamat ari jadi.
smayang jgn tggai.tua bangka dah.hehe

patenalya said...

Whahaha najwa :D

britney hilton said...

haha. najw stai muka tak brubah uh

fndrocka said...

adam luba...meh tukar2 link kalau mahu

日月神教-任我行 said...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

豚骨拉麵Tiger said...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,徵信,抓姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信社,徵信,錄音,背叛,商標,商標,GPS,離婚