Monday, April 27, 2009

sambungan....

Kehidupan baru sahaja bermula!

"The reason most people never reach their goals is that they don't define them, or ever seriously consider them as believable or achievable. Winners can tell you where they are going, what they plan to do along the way, and who will be sharing the adventure with them."
- Denis Watley

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

" Ladies and gentlement...boys and girls...i would like to introduce you..."

druu druuuu druuuu druuuu druuuuu
(drum role okay!)

ke ceeennggggg!!!
(yang plak bunyi symbal)


meet my love...


- didinine -
p/s: kepada sesaper yang tak tahu..camera ni colour hitam sebenarnya! ini hanyalah editing!

She's mine now! Ada yang tahu, ada yang tak tahu, kepada yang baru datang ke sini, maybe tak tahu...so kita imbas balik sekejap...

Sebelum ni, aku adalah seorang canonian's (pengguna Canon laa tu). Selepas satu peristiwa, aku kehilangan hak sebagai seorang canonian's dimana DSLR Canon 1000D aku telah hilang. Pada masa tu aku banyak-banyakkan bersabar kerana aku tahu, setiap apa benda yang jadi..ada HIKMAH-nya.

Dan lihatlah apa yang aku ada hari ni! aku ada sebiji nikon. Sebuah camera yang secara jujurnya bagi aku sebelum ini adalah satu mimpi. Jauh sekali nak membayangkan aku menggunakan camera yang bagi aku spec-nya sudah hampir/sama dengan pro-spec.

So lepas ni aku akan kembali serius dengan camera, yup! aku still lagi 'lifeTimer' sebagai grafix designer dengan studeo grafix dan tak salah rasanya untuk aku membuat sesuatu yang aku suka, kan? kan?

Aku bukan lah seorang yang boleh di 'claim' sebagai professional dalam bidang ni, tapi insyaallah! di masa depan nanti aku akan dapatkan tittle tu, aku pasti dapat!. (maaf sekarang semangat tengah berkobar-kobar). So kawan-kawan, doakan aku yer! ammiinnnnn!! ^___^

Terima Kaseh...

Di sini, aku betul-betul bersyukur kepada tuhan di atas segala kebaikan/kejayaan yang di beri kepada aku. Terima kaseh juga kepada family aku (Incik Mansor, Nur Hayati, Najwa & Muqri) kerana menyokong aku selama ini. Kepada semua kawan-kawan yang sama-sama di dalam pahit manis hidup.

Jutaan Terima kaseh juga kepada pembaca-pembaca yang menjadi follower/ membaca blog ni. Kamu semua adalah terbaik di dalah hidup aku! ^___^

So bersiap sedia kepada mereka-mereka yang aku pernah janji untuk membuat sesi berfoto! acara akan bermulaaaaa~ yeahhhh!!

Sekian,
A.L

p/s: hahahahahaha...okay laa ni! dapat camera bukan senang kan? dapat D90 pulak tu..best tu!

37 comments:

awanis said...

wah menarekkk...

Lyla Muhamad said...

ni betul2 happy neh smpi wt ucapan lg tu ! HAHA . pasni tamau ilang2 lg ea . :)))

aizul said...

yeah!!

last entry aku teka tepat!

dah agak dah mesti ko bawu beli camera punya!!

patenalya said...

Yeyey peh ni nk p curi cmra adam haha

adamLUBA said...

awanis..
ya ya..sangat menarik..

lyla muhamad..
baiikk..saya akan jaga elok2!

aizul..
haha..tu laa ko tepat! hahah..bagus2..nanti dtg tuntut gula2 hacks 2 posen kt aku ek! hahaha..so aizul..apa lagi.jom outing..hahahha!!

patenalya..
erkkk..haiiiyaaaaaaakkk!! dush dush!

Elsa Soraya Othman said...

peewit ;P kamera baru yea. huuuu. blehla berkarya lebih dinamik daripada dulu kala yea. nice lah nikonnnnn! *jelez nih, he he*

shee said...

hahahahahaha adam ngade gler! cepat turun kl

adifDAS said...

huhuhu
ala d90 ka..
igt kn ang ad awek bru ka

wei..
aku sgt jeles ni
jumpa nti

yumie said...

ooooo...ni la yg 'smthng u need to know' tu....hehehe...
mengamcam seh warna dia...lawa2!!so...nt ambk gmbar byk2...ak suka...hehehe...;)

adamLUBA said...

elsa..
yah yah! harap2 dengan adanya camera ini, saya dapat meningkatkan skill mengambil gambar..^__^ ahh! jeles plak dia..meh saya amik gambar kamu dengan muyammu!

shee..
hahha..baik baik! tak sabaq nak cuba 50mm f/1.8 nih! isk isk!

adif..
hahaha..hang tak habih-habih ngn awek..sapa laa aku nak berawek..bercamera boleh laa..
^___^

yumie..
hahaha..itu di edit ja..walhal..sebenarnya bukan warna tu tau..
hahahahah

apexhuhu said...

d90 d90 gak..duit sewe umah untuk bulan depan jangan lupe dey..lalala, kang mamak tuan umah tu kecoh.hahah, adaammmm(smbil menguis2 tanah di kaki)..nak pinjam lens bleh?ngeee...

ayie said...

owh...patut la....
dapat "BINi" baru.....
ha..ja...ha,...

Sarah Samz said...

tahniah! :)

jojie-elle said...

sioooooootttttttttttttt!!!!!!!!!! adoii!!! jelesh!!!!!!!
aku br smpan angan2 nak ada d90 (walaupon masih amatur dlm photography) ahahahahahaahahahahahahaahahahahahahahaha adam jahat!! jelesh!!

Aiza Jeniza said...

adammmm! jgn lupa projek kitaa yes yes!

Lollyp0p_c0keLat said...

wah...incik adam..jeles ngan u..
best nye kalo i dapat nikon tue..
tp dalam mmpi jerw kot i bley dapat..huhuhu..

tp lg best kalo kaler die btl2 purple..baru mencabar ckit..purple is my fav kaler..

Mie said...

argh babeh babeh babeh

ko khianat..cpat tol turn pusing amek nikon..
tunggu la d5000 ke d500 tak sure
haaaaaa...

adifDAS said...

peringatan::
segala aktiviti photogrpahy anda perlu ajak saya...
sekian,terima kasih
huhuhuhu
aalalalalal

niesa_tas said...

ni x ley jdi sblm adam dpt glaran tu..baik nisa tarik da best ph0tographer tu kunci lam peti simpanan..huahuahua...by da way...nice ur new cam

niesa_tas said...

ni x ley jdi sblm adam dpt glaran tu..baik nisa tarik da best ph0tographer tu kunci lam peti simpanan..huahuahua...by da way...nice ur new cam

Nadhirah Zamrose said...

tahniah.
untung la ade camera bru ;)
hrp2 boleh buat duit la dgn "sayang" anda yg t'baru ni ok.
ke hobi je.pilih2
x slhkn hobi yg boleh bg benefit.

Railey said...

Wah... Biaq Betoi Ni Adam Hat Aku Kenai 5 Taun Lepas...

Clara Emily Cancer said...

tahniah adam..

jga lek lok k..

jgn kasi ilang tau..

adamLUBA said...

Apex..
boleh! pastu aku plak nak pinjam speedlight! apa mcm setuju? ^__^

Ayie..
yeahhh..bini baru yang cantik lagi HOT! hahah..so aie..preparekan model2 siam anda..mari kita berfoto..alalala
p/s: snap-spon kembali! ^__^

Sarah smz..
thanks! ^__^

Jojie..
beli laa jojie..sirius puas hati! dah macam pro-spec hah! gila PUASS!

Aiza..
yaa haruss..saya tidak akan lupa..eh! kamu musti ada speedlight kan? jgn lupa bawa..klu ada variasi lensa pun bagus gak..senang cerita..kamu bawa semua..hahaha! ;p

Lolypop..
Tiada yang mustahil dalam dunia ni..kalau kamu berani bermimpi..kamu juga kena berani menjadikan ia kenyataan..insyaallah..kamu akan dapat! ^__^

Mie-alfahimie..
hhahaha..bukan khianat mie..aku termakan hasutan puteri nikon tu..ko tahu kan sapa..dia cakap klu aku pakai nikon boleh pinjam 50mm f/1.8 dia..best best! jom jom lepak! haahahaha

Adifdas..
hang pi kerja cepat2..paihtu beli camera..projek skang dok beratoq jaa nih! tu tak campoq projeck suka2 tuh! cepat cepat!

Niesa..
Oitt..jgn laa simpan..mai laa sikit..sikitttttt jaa..xamik banyak aihh! hahaha ^__^

Nadhirah...
hurmm..walaupun duit tu pun sasaran saya sebenarnya dalam bidang photo ni..tapi kalau dapat! alhamdulillah! benda yang saya buat ni bukan untuk sekarang..tp untuk masa depan! ^__^

Railey pak ngah!
ya! ini lah aku yang hang kenai 5 tahun dulu..beza dia laa gigi aku lagi hampeh! tp takpa..aku bukan nak jadi supermodel! hahahaha

Clara..
baaaiiikkkkkk! saya akan jaga leklok! ^__^

nia salina said...

boleh mik gambar i pas ni..LOL

adamLUBA said...

nia...
wahh! boleh boleh! kamu jadi model i ek! huhuhuhu...

hanilopiplopz said...

huhu.. anda sepatutnye berterima kasih kerana kehilangan canon anda sebelum ini!! ahaha.. nikon d90 tuhhh.. mmg buat bantal pluk la ekk.. amaran buat ko, klu hilang lg, cari aku!! ahahahah choiii!

adamLUBA said...

hani..
hahaha...harusss...kemana saja akan ku bawa didinine..alalala...

hah! haa! mulut tu..hah! isk isk!

emmetRaxor said...

akhirnya..
dapat gak ang kamera tu..
hehehehe..
aku jeles gak neh..

Anonymous said...

arrrghh cantik giler camera tu... nk jugak!! tapi naper g edit, ingat wana purple... heheh.. adam u rajin lepak penang ker??

wiena said...

arrrghh cantik giler camera tu... nk jugak!! tapi naper g edit, ingat wana purple... heheh.. adam u rajin lepak penang ker??

ayie said...

alamak...semua model2 siam dah dihantar pulang..
he..he..
tp kalau ang nak model2 bangla ada la...
ha..ha....
weh...10 may insyaallah turun P.G.
VISCOM kat KOMPLEKS P.G.

adamLUBA said...

emmet..
hahah..tu laa..hep hep! tak baik jeles2..alalallaala

anonymous/wiena..
haha..sajer edit..masa tu cam GATAI tangan..so hentammm jaa laa labuuu! haha...erkk! saya bukan rajin lepak..tp saya kerja kt sini..alala..biler hujung2 minggu..xder kerja bawu balik umah kt kedah! ^__^

ayie..
takk naakk..model bangla kt penang pun banyak..adeh2..alamat! viscom aku tak dapat pi..aku kena balik perlis utk short film tu..adeh! sorry!

wiena said...

adam, kdh area mana??? sya belajar kdh gak... tp asal png.. huhu

Diloz said...

lepaih ni post video banyak2 eh?

syok na..dapat bini baru.

hehe.

techic~ said...

gilaaaa besssssssssttt! sekian :)

apis =D said...

lawa plak kalo d90 tu wnre mcm tu..hihi...