Monday, April 6, 2009

Kenapa kau buat aku begini?




A.L : "Awak! kenapa awak buat saya macam ni?"

W : "Semua salah awak! awak tak pernah nak penuhi kehendak saya!"


A.L : "Tapi perlukah awak tunjuk perangai awak tu di depan orang ramai? depan kawan-kawan saya?"

W : "Biar padan dengan muka awak!"

A.L: "Okay! saya minta maaf, sekarang awak beritahu saya apa yang awak nak?"

W : "Saya nak awak cuci sikit badan saya ni, jangan tinggalkan saya di bawah flat tempat pembuangan sampah tu...dan satu lagi...bawa saya jumpa pomen!"


A.L : "Okay sayang! (Dam! you WABAF)


Kisah Benar!

Semalam dalam pukul 11.00pm aku mendapat panggilan dari si Apex...

Apex:"Adam! Hang musti tak percaya benda nih!"
A.L: "awat? pasaipa? kenapa? what's going on babeh?"

Apex: "Aku dah sampai sg.nibong siottt! mai amik aku boleh?"
A.L: "huhang hahar her hapex!" (Kurang ajar nyer apex) - sambil mengigit selipar

Apex: "hehe! boleh dak? lapaq nih"

A.L: "Okeh..bilang sampai empat ratus tiga puloh enam (436), sat gi aku sampai!"

Apex: "Okeh..! 1...2...3.........."

So bergerak la aku dan amet serta WaBaF ker stesyen bas sg. nibong untuk mengambil si apexhuhu...Sesampai saja kami disana....

Apex: "waasssuuuppppppp!!!!"
A.L: "wassup abah mu! cepat masuk! lapor dah ni"

Apex: "okeh! roger bosss!"
Amet: "Jom makannnnn!!!"

A.L & Apex: "Maaariiiiiiiiiiii....!"

Dan kami pun bergerak lah ker ismail tomyam dekat Bukit gambir untuk menikmati hidangan masakan tomyam dan di penuhi student-student USM yang comel-comel. Lebih kurang 45minit, kami pun habis membedal makanan masing-masing. Sebenarnya masa ni, sepatutnya dee (kawan saya masa sekolah dulu) join sekali, tapi semasa beliau tengah 'ontheway' beliau telah terserempak dengan jurulatih pelapis yang pernah mengajar beliau memecahkan atap genting dengan menggunakan dahi, dan tersangkut la beliau dengan jurulatih tu. Maka aku pun hanya mampu melihat dirinya dari jaaaaaauuuuuuhhhh! T____T (lama tak jumpa beliau! )

okeh! berbalik kepada cerita tadi, lepas makan..kami (aku, apex dan amet) menuju ke kereta Ford maroon ber-Rim bintang 5 bernama WaBaF! "ehek ehek ehek..gedeguh gedeguh~ ehek ehek ehek! kluk klak kluk klak" bunyi enjin kereta aku yang tak dapat di start. Hampehhh! So aku menggunakan teknik tolak bontot keta sambil menekan clucth dan memasuki gear 1. "waaappp waaappp wapp wapp..prengggg prengggg...deshumm deshummm" yeaa..kereta aku berjaya di hidupkan! but..DAM! lampu tak leh nyala pulak doh!

So Amet si kepala TAU (tapi dia memang tau pun) membuat andaian yang battery kereta aku sudah 'kong'. So bawa la aku perlahan-lahan dalam keadaan gelap. Bila tiba di saat hampir sampai kerumah aku, yakni kurang dari 1KM lagi, kereta aku mati teroooossss!!! dan tersadai laa beliau kini di stesyen mintak berdekatan. dan di sebabkan itu, hari ni aku kerja naik bas (lagii).

hoho...tapi naik bas pun best..hari ni ramai wanita di penang memakai kebaya di mana aku cukup suka bila melihat wanita memakai kebaya sebab nampak lebih ayuuuuu!!!

Sekian,
A.L

29 comments:

apexhuhu said...

oitttttt.....
pulangkan balik tiga ratus empat puloh empat kalori aku yang ilang akibat penolakkan bontot WaBaF mu itu!Pulangkan!!!!!

adamLUBA said...

ah pex hu hu!

ahh!
kalori berlebihan itu bukan boleh di buat baja kompos pun...
lagi pun pagi tadi anda nampak tuff..so apa kata malam ni kita buat senaman membuang kalori berlebihan tu! setuju?

Lee said...

fuyooo..
siap taw accurate ag kehilangan 344 kalori..
cm2 na try gak r tolak bonto Si WaBaF Adam ni ngeh3..



L.N <__>

adamLUBA said...

lee..

tentula si Apex huhu ni tahu..sebab beliau adalah seorang dari pegawai kesihatan pulau pinang! huhuhu...

erkk..
oit oit! xleh..WaBaF sangat sentetif..owang dia tak kenal, dia tak bagi pegang! hu hu hu

Elsa Soraya Othman said...
This comment has been removed by the author.
adamLUBA said...

elsa soraya...

hahaha...kamu baru baca cerita, kami yang kat sini, sambil tolak sambil gelak! hahaha! adeh! tapi bila pikir-pikir balik..aduh! malang sungguh nasib saya !

eh eh! musti...lagipun hari ni, ramai yang berkebaya..huhu..sambil dok tunggu bas nak jalan..tengok kejap..tak salah kan! janji saya tak kacau depa! hehehe!

aainachentak said...

hahaha aku bce gelak guling2 :D
tu tandanya kete kau majok ngan ko kowt.ko kne pujuk dia blk..hee..

shee said...

wahh exercise mlm2. sape plg kurus? ngahaha.

weyh weyh g.fish!! :p

adammmm turun laaaaaaa

psst.. bli kete baru. kumpul duit.

emmetRaxor said...

tak guna..
dah londeh suaq jeans aku..
aku dah kurus..
yeah..
hahaha..
balik neh kena lagi kat aku kan..
hahaha..

adifDAS said...

huhuhu
awat tak habaq aku kna tolak keta
aku nk kuruih ni
huhuhu

amet tak apa
nti aku bli suaq saiz mcm adam
and mesti kuruih mcm adam kn

sabaq adam
nti ang dh kaya
ang bli bmw 7 series k
aku leh tompang
huhuhuhu

p.s = aku rindu ampa semua
tak sabaq abes exam
nk lpak ngan ampa
neaaahhhh

epalgreen said...

kesiannye..
tuka kete bru :)

mie said...

huhu...betoi2..kumpul duit beli keta baru..neyh kumpul det nak p jalan2 jaa..hehe..cerita sguhhh lawak..kalo sayep ade bsame..msti ta tolak kete tuh..sayep tolong gelakk jerrkk..hahah

Clara Emily Cancer said...

ingtkan wabaf tu mende la..
rupe2nye kete ..
ingtkan girlfren adam..

oaker said...

adam, bilamasa keta ang leh becakap? pakai bahsa spana ka? hoho

adamLUBA said...

aina..
huhu..tu la! ni aku nak kena bawa dia gi pomen ar ni..belikan hadiah kt dia..nak tengok gak mana yang dia berkenan! T___T pokai aku cam ni!

shee..
hehe..i la yang paling kurus..^_^

okay..skangkn shee..situation ada 2..either this week i go kL..or next week..i'll comfirm with u again...

hoho! tu la..rasa nak macam tu...tapi i nak beli camera dulu..nak gi snorkeling agi..adeh2..keta tu, nanti la..bila dah nak kawin..heheheh!

emmet..
hahaha..tak laa amet..hang dah obesiti tu..lgpun untuk kesihatan hang juga!
:P

adif..
hua hua hua! aminnnn! erkk..tapi aku tak suka 7 series..hurmmm! aku nak myvi SE putih! hohohoho! good luck for exam bro! ^__^

epalgreen..
tapi saya sayang sama wabaf! T__T

mie..
hahaha..jalan-jalan laa best! keta nanti laa dulu...hidup bujang ni xyah beli lagi keta..nak kawin nanti bawu beli..time bujang ni laa nak enjoy! hehehehe

clara..
huh! saya bujang laa clara...bujang terlajak T___T

oaker..
hah! betoi laa tu..hang nak blajaq? hang mai umah...aku bagi hang kelas terbaaiikkk punya!

ahmdsyhmi said...

jangan doh..
kang WaBaf tu merajuk,
silap2 dia p kedai potong sorang2..
nahas hang nt.

Clara Emily Cancer said...

bujang terlajak..
wabaf tu majuk kut..
beli la keta baru..

adamLUBA said...

ahmadsymi...
tu yang aku risau...
tap xper..aku dah bawa dia gi kedai faveret dia..si pomen ah hun...
dia tak minta banyak..just nak tali pinggang timing! hehehe...

clara..
huh! kalau i beli baru..lagi laaa dia merajuk! ;p

Clara Emily Cancer said...

hehe..
klu xnk dia majuk..
nak wat cmne?
tp kene g repair la..

NIMI♥ Co. said...

lebih ayu kan pakai baju kebaya..
tapi kalau ade body..
kalau body melingkup tak leh blah mcm saya sggh tak ayu memakainya..
ahahhahahah!!

adamLUBA said...

clara..
hurrmm..klu tak nak bg dia merajuk..kena bagi laa apa yang dia nak..letak dia di tempat yang selesa..
(saya selalu kalau dalam kereta..akan bercakap dengan kereta..kena-kena kalau minyak nak habis..saya akan cakap "sabar ek wabaf sayang! depan tu jer stesyen minyak!" hehehee)

Nimi..
erkk..semua orang ada body laa..patut kamu cakap "kalau body ada shape cantik" hahahaha..

hurmm..betul juga! tapi saya suka juga perempuan berbaju kebaya..
alalalalalaa ;p

oaker said...

lama x naik wabaf ang.ako rasa dia demam sebab ako xdok ngan dia kot. ako penah skandal ngan dia. hohohoholick

yanasaja said...

tadi BaHiT pun taket.Bawak jumpe pomen.Ada orang cucok paku kat kaki BaHiT.Dah kene tampal dah pun..hekhekhek

Kasih Alyza said...

akak pon br blk dr redang 6-8 mar ari tu gan group budak2 usm, mmg best bangat...

kita org stay kat redang bay... mkn smp muntah budak2 tu sbb mknan byk hahaha tp kalo sesapa bazir mknan tu drg denda huhuhu...

tp mmg best la sbb akak xprnh bawa tour dlm mesia asik2 obersea jer, tp bila dpt redang xsangka lak best... thn dpn nk p lg hohoho...

Clara Emily Cancer said...

selalu cakap dgn kete..
apsal nama wabaf ek..
unik betul..

tas_niesa said...

aiiyyaaa...sian t0lak kete...awat x check dulu c wabaf da mkn ke bl0m..x pasai2 c wabaf mrajuk...hahaha...0r mmg da ready t0k t0lak keta t0k wat senaman secara berkumpulan....hu4

^_^

i/am/azmir said...

panjangnya.. malaih nk baca

adamLUBA said...

oaker...
hahaha..wabaf aku suci dohh! dia ngn aku jaa! alalalal

yana..
hahaha!BaHiT nih..main tak pakai kasut..kan dah kena paku..alalalala

Kak Kaseh..
hoho..betul2..kami kt Reef resort pun suka makan gak..pastu ada tupai dok lompat2 minta biskut..huaaa..best2

Clara..
hahha..WaBaF adalah WBF (no plat keta) hahahaha

Tas Niesa..
bukan tak check..dah check dah..dia kata kenyang lagi..alaa..puasa kejap pun tak salah kan?hahahaha

amert..
weh weh! hua hua..aku link hang..alalalaa...lama tak jumpa oitt! masih bergiat aktif?

ayie said...

ha..ha....WaBaF tu merajuk ke....
rasanya elok kalau ko 'madukan' wabaf tu..beli je baru....