Friday, April 17, 2009

Keliwon!

Situasi:
Amet & Adam sedang menunggang motorsikal 110cc pada pukul 1.00am semalam (khamis 16/04/09). Mereka baru pulang dari majlis T.T. (teh tarik) di kedai mamak bernama Khaleel...betul la kata orang tua-tua..jangan merayap lewat malam, nanti ada benda tak elok terjadi..semuanya bermula bila kami menyusuri lorong kulit...

tiba-tiba, Amet bersuara...

Amet: Weh! gelap ni! hang tgk keliwon dak tadi? cita pasai pontianak doh!

A.L: woi!! tak dak cerita lain ka nak habaq! dah laa kawasan macam ni la yang hang nak buka cerita pun

Amet: Ala rileks! arr...bukan ada apa pun!

Tak semena-mena aku terbau busuk, aku rasa amet pun pasti bau juga! aku mendiamkan diri! orang cakap jangan tegur, tapi si Amet ni mulut tak pandai cover, so dia pun slumber jer.....

Amet:
Bau apa tu oi?


A.L: .........

Amet: Hang bau dak? gilaa busuk!

A.L: .........

Amet: wei! adam! hang dengaq dak aku tanya hang nih!

A.L:
Amet! aku pun bau amet...bawa laju-laju amet..sebab! aku sakit perut! td tu aku kentut! adeh2...


Amet: Aannnnaaaaakkk haaaarrrrrruuuuuunnn! betoi la hang nih!

A.L: Sakit perut ni, ayam tandori dia tu laa tadi buat aku sakit perut nih! agak-agaknya orang nak beranak sakit macam ni kot!

Amet: Hish hang nih! tak tak! orang nak beranak lagi sakit dari ni! sakit sangat!

A.L:
ohhhhh~ bawu laju-laju amet! hish hish! tak tahan nih! .....................erkk! jap! mana hang tau orang nak beranak lagi sakit? hang bukan pernah rasa pun!


Amet: .........................

A.L: (-__-")

Hampeh tul! tu laa, tak dengar nasihat orang tua-tua! orang kata jangan tegur, nak tegur..kan dah jadi benda pelik-pelik! haihhh~!! T___T

p/s: Aku sempat sampai, terima kaseh kepada amet atas pemanduannya yang super laju (2 kali terlepas simpang babe! laju sangat sampai tak perasan simpang)

jadual:
1. Jumaat 17/04/09 - Balik Jitra.
2. Sabtu 18/04/09 - Re-shoot untuk Art, Mind & Soul Production
- Jumpa adik techik.
3. Ahad 19/04/09 - Balik Penang.

Sekian,
A.L

14 comments:

Elsa Soraya Othman said...

hahahahaha. lawak laaa adam. ni musti ayam tandoori perangat jaa nih. tu yang sampai sakit perut. biasalaa mamak kan ;P

adamLUBA said...

Elsa Sue...entah laa sue..rasa-rasanya laa...
berpeluh hah time tu..walaupun awal2 pagi sangat sejuk! adeh! dah laa di tambah ngn cerita seram sejuk..bertambah sakit perut saya..adeh2...

haha..betoi2..besa laa tu..hurrmm..tp tandori sedapppp! ^___^

apexhuhu said...

coih...
hang tu tak payah tunggu ayam tandoori separuh masak, bersin n batuk sikit pon dh bleh kentot. HAMSAP!

adifDAS said...

cek...
apa da
aku igt ampa jumpa antu ka apa
bt suspend
huhuhuhu

adam bila tak thn nk memerut
mcm ni la jd nya
tak kira apa dh

NIMI Co.♥ said...

buat lawak r bro adam ni..
ahahahhahah!!
one word!!S.E.N.G.A.L

yanasaja said...

adam tak senonoh!!!!!

jojie-elle said...

kirenya ko tipu lah yg psl kentut tuh? :p hikhikhik

adam!! ape kt blakang tuh!!!!!! :P

Nadhirah Zamrose said...

keliwon~
hmm...ade kwn sye berbinti-kan Keliwon (ayah die nme Keliwon)

dan2 pulak ade cerita nme Keliwon,kesian die jd "buah mulut" org sekarang ni..

p/s:first time bce blog ni =)
:beranak saketnya bkn di perut..kot=P

adamLUBA said...

apex..
hahaha..tandori adalah kegemaran aku (sebenarnya aku suka kuah dia yg color hijau tu..alalala)

adif..
hahaha..tu laa pasai...
bila dah nak memerut ni...
tak dak benda len dah yg penting..
hehehe

nimi...
ini bukan lawak..ini betul betul!

yana...
apa plak..normal laa sakit perut..
apa yg tak senonoh?
oh 1st time ek? selamat datang!
^___^
oh iyer ker? maap sayer tak tahu..
tak berani tanya mak..
nanti dia sepat montot

jojie...
mana ada tipu..
aku betul2 kentut!
memangdangkn tgh sakit perut..
so..bau diaaa cam bangkaiiii!!!

nadirah...
oh! saya simpati dengan kawan awak tu! suruh dia sabarrr!!

shazwani said...

cis!ni ke keliwon yg heboh cite kt aku dgn nina jumaat ari tuh?hampeh tul hg adam...dush2!!hehe...

oaker said...

ang ni mmg la adom. yg amet tu xkanla xpasan tu spesis bau ape. leh lak tanya tu bau ape. maknanya ang melepaskan bauan itu secara perlahan2 la ye?

adamLUBA said...

wanie..
hahaha...april fool! hahaaha!

oaker..
huh! masalahnya bau bauan yang aku kuarkan adalah sama dengan bau bauan sang keliwon!
ahahahaha

e.c.a said...

hahaha. gila lawak. org baru rasa nak seram. ta jd tau! haha. meng0ng sguh. :p

Fahimie said...

Cite pling bangang TAHUN INI

Dan anugerah kelucuan melampau utk perot jatoh kepada
trrrrrrrrrrrr~~~~~~!!!!
ahli majlis teh tarik

Cibai Adam!
aku gelak smpai nangis bodo!
hahahahahahahahaha