Thursday, March 5, 2009

tag elsa & aktiviti

tag elsa
1. Go to your photos folder in your computer.
2. Go to the 6th folder of photos.
3. Go to the 6th picture in that folder.
4. Put the picture on your blog and description of it.
5. Invite six friends to join the challenge.
6. Link them in your blog and let them know they have been challenged



penerangan
Gambar ni diambil tahun lepas pada bulan 15/12/08. Gambar ni di snap oleh al-fahimie (mie) dengan menggunakan Nikon D80 milik Sheera. Gambar di ambil dengan menggunakan 50mm f/1.8 lensa di sebuah kedai mamak area bukit bintang. Masa ni, aku, shee, mie, dan raziq tengah tunggu panggilan dari si hamzee yang dikatakan mahu melepak bersama. Oleh kerana lensa 50mm tu baru sahaja di beli, so inilah masa aku dan mie mencuba, so nama pun mencuba sebab tu gambar ni sedikit blur sebab masih tak biasa dengan titik fokus. Oh! masa ni juga rambut aku sangat panjang...maksud aku, rambut depan..hehehe..erk lagi lagi, oh ya! sebenarnya pagi tu aku baru ja sampai kL, terus di ambil oleh shee dan raziq dan terus berjalan sampai ke petang..hua hua hua..sebab tu muka aku macam tak cukup tidor..penat babe!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gambate!

yeh! yeh! minggu adalah minggu yang paling best! Kerja semua berjalan lanjar, dan aku baru beli DVD House season III (iya aku tau skang dah season IV, tapi apa salahnya beli balik season yang lepas? season I & II pun dah 3x aku nengok), pastu beli cita SEPI (yup! aku tak tengok lagi sebelum ni, di sebabkan oleh si Yana suruh aku tengok, aku pun tengok la..end up! cita ni sangat best..wah wah! lagi2 scene afdlin shauki! dan yang best lagi, sebab filem ni ada msg. Tak macam segelintir filem-filem tempatan yang lain, hanya sekadar "boleh tengok" ja).

So minggu ni ada project besar di Perlis, whish me luck okay! hah?! project apa? jeng jeng...nanti akan di beritahu...hahahaha! ni kira project 1st aku yang tak pernah terlintas langsung untuk aku nak buat benda ni...haihh! Thanks kepada yana juga la sebab dapatkan aku project ni..hohohohoho!

GAMBATE! adamokun!~
(sorakan untuk diri sendiri)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Snap-Spon
Sekarang aku mempunyai gejala menangkap gambar secara spontan, yakni tidak melihat melalui tetingkap di bahagian camera. Agak menarik, lebih-lebih lagi ketika memandu keseorangan dari Penang ker Kedah. So camera kena pastikan berada di luar beg dan pastikan mata anda berkeliaran mencari subjek untuk di tangkap. Jangan tengok hasilnya setelah tangkap, tangkap ja..pastu bila balik baru tengok..hahahaha! (aku tahu ni bukanlah cara profesional seorang photographer, tapi it's fun...sebab bila kita tak tengok...kadang-kadang kita akan dapat angle yang tak pernah di fikirkan...iyer iyer memang laa subjek akan lari, tp hey! inilah cabaran..)

hasil dari 'snap-spon'

di tengah jabatan pulau pinang!

next time..aku nak cuba ketika berjalan-jalan di georgetown plak


Sekian
A.L

13 comments:

Elsa Soraya Othman said...

oh oh oh adammm. ini ka gambaq yang dikatakan tak suka tuh ? focused & cantik laaa. he he, but i suppose mesti adam ade lagi banyak portraiture of urs yg lagi lawa aite ? dats why u ckp u dun favor dis, hahhahahaha :D but nway, its nice!

thanks tau buat tagging ;P

nice impact la regarding to ur latest photography skill nih, shutter on! u never know what u're gonna get ;)

Clara Emily Cancer said...

smart le pic tuh..
dkt bridge..

apexhuhu said...

i benci ah ngan gamba2 you..hush(smbil mendengus air idung keluar dari idong).

adamLUBA said...

elsa...
haha..yah! it's not that i don't like..
the angle n mood..i dah suka dah..tp condition picture yang agak blur tu yang menyebabkan perasan 'tidak suka' tu mengatasi perasaan 'suka'. T__T

sama-sama..thanks tu you juga sbb beri tag yang agak menarik.. ^__^

yehhh! best kan? actually i amik sikit dari tunjuk ajar bebudak yang bermain dengan 'lomo'. Diowang ni la yang ajar..no need to think..just 'snap' and enjoy, so memandangkan kamera lomo i dah tak boleh digunakan..so i tukar laa kepada DSLR..hehhehehe...yang best dia punya feel masa dapat gambar yang agak menarik...tp kadang-kadang nak dapat satu tu...hurrmmm..macam nak cari uban kt rambut i ni laa..susah nak jumpa (hahaha..perasan muda)

clara,
thanks ^___^
sesungguhnya snap-spon (snap secara spontan - istilah reka sendiri) memang sangat menerujakan..hahahha

apex,
adeh! garu perut tu kang..

apexhuhu said...

mane puisi ala-ala khalil gabran hang? aku berbisik pada bulan..usah biar diriku sepi..smbung2.hahaha

adamLUBA said...

aku berbisik pada bulan,
usah biar diri ku sepi,

kembalikan kawan ku,
kembalikan teman ku,
kembalikan syurga ku,

sambung sambung...

adifDAS said...
This comment has been removed by the author.
adifDAS said...

hmm aku nk sambung
hmm sat2 nk pikiaq
apa ar
ok2

aku rindu kpd mu
aku sepi tanpa mu
kmu melindungi ku
menemani ku
bila ku sepi

btul tak??
apa aku mengarut ni
tak ad seni lnsg
huhuhu
huhuhu
sambung sambung...

adamLUBA said...

dah dah...hari ni sangat sibuk..otak xsempat nak berfikir untuk berpuisi..tp sapa nak sambung..silakan..hehehehe

minamisensei said...

aku tanpa kawan..mati
aku tanpa teman..sepi
aku tanpa surga..mimpi

bulan...
kembalikan..teman
pulangkan..kawan
kerna tanpanya ku mati...
di surga kita bersemi...

bulan..
sepi mengcenkam...
merusuk...jiwaku bungkam...
kembalikann...
pulangkan...

ku seru
ku rayu padamu...
kembalikn surgaku

hawa..haw...?
leh jadi pemuisi tak..hahahhah

wat a pelik name..snap spon

Anonymous said...

lau da nme photographer, amek gbr pape pun cntik.
xkesa la secara pro atau 'snap-spon'
hehe
i think u r vry pro and photogenic!

Anonymous said...

ble nk update blog!???
;p

Clara Emily Cancer said...

sgt menerujakan..
takpe..
nnti ltk gmbr yg u snap2 lg k..