Tuesday, March 3, 2009

baru lihat ^_^



adeh! dah seminggu lebih sebenarnya aku dah potong rambut! aduh! rindu dengan rambut lama, rambut ni agak pendek sikit, menyebabkan aku kelihatan seperti Sarip dol ketika mengacau cik salmah. wahh...rambut depan aku hanya sampai kening. Adeh! kali ni dahi aku yang 3 ela tu lebih jelas kelihatan..hua hua hua!

--Bebeq--



Hujung minggu lepas, si bebeq, aja dan amin datang ke penang. Selain tu ada juga ajib, amir, amin, ikan dan ramai lagi laaa! sungguh seronok bila dapat jumpa balik kawan-kawan lama. Bila di ingat-ingatkan, rindu rasa masa belajar dulu. Oh aku nak ceritakan pasal si bebeq ni (gambar di atas), dia ni laa antara kawan baik aku sejak aku belajar kat poli...

Fakta mengenai bebeq:
1. Dia ni minat gila avril, begitu juga aku...so first benda yang kitaorang sembang masa mula-mula jumpa adalah pasal si avril ni.
2. Bebeq mempunyai koleksi gelang hitam melebihi dari aku. cis cis cis
3. Masa bulan puasa, kami selalu ker pasar ramadhan untuk membeli taufu fa! (oh! taufu fa CM sangat sedap! alalalalala)
4. Dia ni sama majoring dengan aku (illustrasi), so kami duduk bersebelahan dan kesempatan itu, Dia selalu memukul aku dengan cara menampar belakang badan sampai merah!
5. Masa dalam kelas, bila ada 'break time' aku akan ker koperasi dan pastinya aku akan beli cadbury zip untuk beliau, kadang-kadang dia juga akan membelikan cokelat untuk aku.
6. Petang-petang selalu lepak dengan dia ni, main gitar depan rumah dia! (masa ni, aja dan yan pun ada)
7. masa aku semester nam, angah (asmuni) datang jb, tetiba dia cakap "muka hampa dua ni sama." hahaha..sejak tu, dia jadi adik aku..hahaaha!
8. dia ni suka hinata (character dalam naruto), di sebabkan dia 'kurang' cerah, so aku panggil dia HINATAM.
9. Sehari kalau tak menyakat budak ni, memang aku akan tak senang duduk!
10. Nama dia bebeq di sebabkan..... (erkk, tak perlah, biar budak2 DRG 6 2006 ja laa yang tahu ^_^)

p/s: bebeq...nanti datang penang jangan lupa gitau! hohohoho...windu ko! and aku nak semua gambar2 malam tu! minta kat SAL! huhuhuh

Sekian,
A.L

29 comments:

ayie said...

ouits..............
tetiba aku tersengah sendiri bila tangok gambaq first tu......
ha...ha....
wah...........
rindu la kat bebeq.....
...

Elsa Soraya Othman said...

uit, buat rambut baru ye ? rambut baru pun nice lah ;) takpe takpe.

simpan lama lama, lepas nih mesti jadi panjang mcm rambut lame pulak. (pengetahuan am, ha ha)

adifDAS said...

PENDEK rmbt mu adam oi..
sama ja
ckp nk ptg pende
apa ni
huhuhu

gla rindu ngan ampa
jum la kuaq bergambar lg

p.s: adam pic besama sifu..
huhuhu

yanasaja said...

kepale 3 inchi..hekhek.Takpe jap je rambut pendek k,pasneh bela lah rambot sampai vontot~huhuhu

adamLUBA said...

aie..
hohoho...aku pun windu bebeq!

elsa..
itu nampak nice laa sebab dari tepi..
klu tgk dari depan..hohoho!
rambut yang ke dahi tu amatlah tidak di minati sayep...klu panjang sikit mybe okay kot!

oh! iya ka? i baru tahu pasal pengetahuan am tu.. ;p

adif..
hohoho..sebab hang tak tengok secara live..teknik photo menyebabkan rambut tak nampak pendek sangat..mybe sbb angle juga..

yana..
hahaha..vontot u...kang i simpan sampai vontot, susah nak tunaikan hajat..kena angkat wambut tinggi2..hahahahaha

Elsa Soraya Othman said...

u kutip & simpan tak baki rambut yang kena cantas dari kepala u dulu ? haa, kalo simpan jangan lupa tanam kat bawah pokok bunga raya.

mitos dan lagenda petua kecantikan mengatakan bahawa amalan syirik itu boleh mencepatkan pertumbuhan rambut. selamat berjaya ;)

oaker said...

pelik sungguh nama dia....

NIMI♥ Co. said...

okie larr tu rmbt baru..semangat baru!!
hmm die dipanggil bebeq sbb umah die pon ade bebeq..
btol!btol!btol!(suare upin ipin)

adamLUBA said...

elsa..
hahaha..i dok flat laaa..
tiada sebarang jenis bentuk penanaman disitu...yang ada hanyalah rose plastik yang di beli pada satu ketika dahulu dengan niat nak memujuk si bekas pengarang hati..alalallala
so petua u tu..adalah tidak dapat di practise kan..alalalla

oaker..
huh?

adamLUBA said...

nimi...
hahaha..
hampir betul..
tp kurang tepat

nadya said...

eit. rmbut baru cool aper? :)

adamLUBA said...

dya...
iyer ker?
tp i xsuka sangat sebab satu jer..
rambut depan i pendek..
atas kening...selalu rambut i leh tutup mata..bukan apa..sebab2 i nak panjang rambut depan:

1. boleh tutup dahi i yang sangat luas tu!
2. boleh tutup kening sebelah kanan i yang terbelah pada masa kecik2 dulu.
3. i suka rambut panjang sebenarnya, tapi disebabkan i berada di dalam bidang branding..so ada lebih elok jika i berambut pendek..huhuhuuh

Senorita AiN said...

pic atas tu ke rambut baru?
comel ape..hehhee
:)

adamLUBA said...

aiiiinnnn!!!
wahhh..lama tak ketemu!
yah yah! inilah wambut bawu sayep!
hohohoho..

erkk..
=^__^=

Senorita AiN said...

ye rambut baru d tahun baru;p

You Promise Me Ai said...

sapa kata rumah flat tak boleh tanam rambut. u turun bawah rumah, mesti ada tanah kan ? kalau takdak pokok rendang, pokok renek pun tak apa janji ditanam masuk dalam soil :D

heee, jangan ikotla bidaah i nih.

oh, word verification kat sini pulak sumpu. buat i teringat pelita minyak tanah.

Elsa Soraya Othman said...

weh apa duk kuaq you promise me ai tak sudah sudah neh.

he he. oh yang verify baru nih perkataa lengkap pulak = TRIES.

he he.

adamLUBA said...

tahun baru apa dah ni sayang oi!
dah bulan 3 hah!

adamLUBA said...

elsa...
hahaha..
baik baik! nanti i cuba cari tanah untuk menanamnya..
tp semua dah di sapu tar..
alalala

hohoho..
xpa2..
you promise me ai pun..i tahu saper..
hah! ni musti u ada janjikan sesuatu ni..
you promise me ai?

dianaludin said...

Hee, rambut lagi pendek dr yang kat Penang hari tu ker? Hee, tapaa ja! kemas. Hehee. Rambut boleh panjag tapaa, Dy pun baru potong rambut apaa.

adamLUBA said...

dy..
yup yup!
lagi pendek masa gig penang ritu..
citer dia, lepas hantar fahmy gi stesyen bas..balik tu terus potong rambut..hahaha!

erkk..tq dy =^__^=

wahhhhhh! iya? nak nengok! nak nengok!
;p

shee said...

amboi skrg musim org potong rambut ke? :p

adam budak nakal. haha

adamLUBA said...

hahaha...
biasa laa shee..
wambut dah panjang..
kena la potong..
kita ubah sikit imej!
tinggalkan yang lama..
cipta sesuatu yang baru..

nakal?
T___T
nak wambut panjang balik!
uwaaaaa!!!!

emmetRaxor said...

amek la wambot ang balik kat dalam tong sampah..
dah la tak lawa rambut ang pendek..
huduh nampak..
macam alien...
kedai mana ang p potong tuh??
buat malu aku ja..
hahahha...

adamLUBA said...

emmet..
sepak mau?
hua hua hua!

Anonymous said...

gbr yg 1st tuh nsem jgk wlaupn x ckop tdo!
;p

jojie-elle said...

huhu aku pon kenai bebeQ!! rindu dowh..

tp aku panggey dier mai avril (sbb dier mnt avril) dlm fon aku pon save nama dier My-avril ;p huhu

dier keje mana skang?

adamLUBA said...

anonymous..
rasanya kamu dah silap komen entry ni..huhuhu

jojie..
keje apa...dia study lagi kt uitm shah alam..huhuhu..yah yah! dulu pun aku panggil dia avril..alalala

pudin said...

bebeq kata dia skang da tak minat avril...dia kata avril gedik..