Wednesday, February 4, 2009

Pagi yang berdarah!

Hari ni aku bangun dalam pukul 5.30am, 6.00am, 6.30am (sebenarnya aku kunci jam 3 peringkat, so macam ni la aku bangun hari-hari). Setelah bersiap-siap mana yang patut, dalam 7.10am aku kuar umah. Sampai ja kat tempat letak kereta (umah aku ni umah flat), aku pun cam biasa la, hidupkan enjin, duduk dalam kereta mengeliat kiri kanan dulu! Tetiba aku "Pek!", sesuatu jatuh betul-betul dekat bonet kereta. Memandangkan keadaan boleh dikatakan masih lagi samar-samar (nak kata gelap pun dak, terang pun dak), objek tu tak dapat dilihat dengan jelas. Aku pun keluar dari kereta untuk memastikan objek apa yang aku lihat tu.

"Asstafirrullahhalazim! Ya Allah, teguhkan la iman ku!", Itulah benda yang mula-mula aku cakap masa nampak objek yang berada di atas bonet kereta aku. Satu benda berbentuk lonjong, saiz sebesar tapak tangan, di tengah nya kelihatan seperti banyak darah - pekat dan kehitaman plak tu! Aku pandang tepat kearah benda tu. Lidah bagaikan kelu buat seketika.

Tiba-tiba di pagi-pagi buta tu aku terasa panas, bagaikan semua darah naik ke atas kepala aku, seperti nak meletup! aku pun pandang ke atas (di ingatkan sekali lagi, rumah aku adalah rumah flat), Kemudian aku menjerit.....















"Cilaka punya perempuan, kalau iya pun nak buang tuala wanita tu, buang la dalam tong sampah! yang dok pi lunguk depan kereta aku tu buat apa?"


Sekian,
A.L

(pagi-pagi dah buat aku mencarut, haihhh! geram betul dengan orang-orang di flat aku ni..tak ada kesedaran sivik langsung! )

29 comments:

.ateyn. said...

yaks..
geli gle!

.ateyn. said...

xsenonoh!

bulat said...

nak buat keja sng mcm tu la
haha

Siti NurJ3nab said...

eeee....

bodoh sungguh pompuan tuh..

mcm sial..ngoto..

Anonymous said...

bt malu kaum pompuan jer..
eee.. ngotor..

adifDAS said...

ish..
mana kesedaran sivik falt ang
truk betui la
huhuh

sabar ye bang..
kna samak keta ang tu
huhuh

kontanG said...

kiwak..aku da saspen campor cuak camporchart da bace cite ni...mung ni sunggoh la adang

minamisensei said...

hhhhu..ingtkn per td...
tkleh bla..
pompuan2 tk tkut kna jilat dek setan ker

ahmdsyhmi said...

entri ni dibaca pada pukul 3.40 am

mesej utk ko:
cilakak lu!

bagi saspen je...

memang berdarah gila babi la pagi ko..

shee said...

hahahahahaha! i ingatkn apeee la tadi! eewww dat gal sgt truk!

adamLUBA said...

huh!
right guys!

sapa pernah dtg flat aku ni tahu la betapa teruknya penduduk di sini..
pernah sekali tengah2 malam aku ingat owang terjun flat..sebab bunyi kuat gilaaa...alih2..sampah sarap yang seminggu punya (aku rasa la memangdangkan saiz pelastik hitam yang besar tv 29".

DAM! klu laa aku tahu sapa yg membuat benda tu..aku sumbat ja benda alah ni dalam mulut dia..
adeh!

Ladynoe™ said...

kembang tekak aku weh

adamLUBA said...

haha! noe..
klu la ko berada di tempat aku time tu...
perhh! ko musti maki hamun tak hengat dunia nyer..sib baik laa aku ni bukan tok dalik (puaka niang rapik)..
klu tak..mati pompuan tu kena gigit dek toyol!

apexhuhu said...

hahaha..
adam, hang tiap2 pagi dpt rezeki dari langit..
caya lah!
hahaha..aku tompang simpati..(diam seketika)

adamLUBA said...

apex..
rezeki kepala hotak ko!
huhuhu

::sYieQo:: said...

eiiuwww! apsal x bomoh kn je...ahaha

thara said...

omg that is so funny! ... and eewy! :P

epalgreen said...

erkk..
teruknye

nadya said...

adam!
i ingat u langgar kucing ke. i baru na mara. haha. yikes! geli. geli. ade ke perempuan prangai pengotor camtu. ish. malu je!

Anonymous said...

yark!wht kind of woman is dat.malu gile. pangai cm ape.

btw, bes ouh ikt blog u :)

adamLUBA said...

syieqo,
bomoh kan? i bukan tok dalik (puaka niang rapik di tv3) mahu pun bok miah, cam mana nak bomohkan? lagipun daripada i bomohkan benda alah tu, baik i simpan duit pengeras utk bg bomoh tu dalam KWSP. masa depan terjamain..hhahahaha

thara,
funny? ayoyo..part mana yg lucu ni?alala..
btw thara..congraz for u and ur coming baby! ;p

epalgreen,
tahu xper...

dya,
hish..i baru start kereta nak panazkan enjin, macam mana nak langgar kucing plak? jalan pun belum -_-"

anonymous,
that is 'kencing berlari' kind of woman. barang kumbahan sendiri nak di jaja di khalayak ramai. oh! thanks sbb ikt blog i ;p

Farra Muneera said...

eeeeeeeeeeeeeeeeyuckksss!!

sangat laaa melampau. urrghh.

*sorry Adam, sangat jijik. ;(

Anonymous said...

eeik! sungguh menjijikkan! dapat rase mcm maner perasaan adam mase tu... bytheway adam!! slalu ikot blog adam. best intheworld! hehe.

-shai

purityNite said...

yucks!!!

JIJIK big time laaa!!!~

masih gak wujud manusia camtuh kat dunia nie.. eeeeee~

@L!FF said...

hahahahaha... aku puji tulisan ko nee... suspen dan sungguh dramatik... dan very memualkan endingnya... hahahaha... ko hebat laaa bro dlm penulisan.. try laa buat novel keh3... 'tepuk tgn kuat2' hehehe

Elsa Soraya Othman said...

my goodness. ade jugak ke perempuan perangai huduh mcm tuh. yeck, dah la tak cuci!

adamLUBA said...

farra muneera...
yup yup! tak di nafikan..jijik sejijik jijiknya!

puritynite
hurmm..itulah pasal, adakah beliau tidak merasa sedikit pun perasaan malu membuang sisa sisa beliau?

aliff
hahaa..penulisan ini adalah hasil dari luahan hati yang sedang membara..nak buat novel?hahaha..sebenarnya aku cukup benci menulis...

elsa soraya othman
erkk! hurmm..manusia itu memang tersangat huduh perangainya..

wawabescoot said...

hahaha'
ingat kan cite hantu tadi???

aisemen :0

Naurah said...

Peh.. Beria aku baca citer nie.. Sekali bnda tu je.. Wat suspens betul la.. Haih.. Memalukan kaum pempuan betul la..