Thursday, February 12, 2009

Diam!



Kadang kala...
diam lebih baik dari bercakap!

Bila bercakap,
ada hati yang menderita,
bila bercakap,
ada hati yang buruk sangka,
bila bercakap,
gula menjadi cuka,
bila bercakap,
air menjadi bara,
bila bercakap,
kawan menjadi lawan,
bila bercakap,
malaikat menjadi setan,

Kadang kala...
diam lebih baik dari bercakap!

diam tidak bermakna bisu,
diam tidak bermakna dungu,
diam tidak bermakna boleh di buli,
diam tidak bermakna benci..

kadang kala...
diam lebih baik dari bercakap!

Yang terdiam,
adam

21 comments:

shee said...

shhh!~

ayie said...

setuju....
macam penah tengok je bg tempat nih..

Ladynoe™ said...

adam diam?
macam suruh katak mengiau beb.

shai said...

betol adam saya setuju sangat2. berdiam itu adalah lebih baik dari bercakap. dan mendengar itu adalah lebih baik dari menjawab. Peace!

fathiah zulkafli said...

yep!sometimes certain things are better left unspoken.but like other things else,it's all depend on the situation.but in most cases,silent is the best treatment to avoid any arguments.cheers!

nadya said...

gmba u cm dlm cyte saw! kena jahit tu. scaryyyy :p

adamLUBA said...

shee,
shyyyyyy! -_-

ayie,
diam diam, kan dah suwoh diam tu!

noe,
haha, ya ya! memang mustahil kan? tp tu la, bercakap banyak pun susah, diam lagi laa susah! mati kutu aku klu sehari tak bercakap! alalalalala

shai,
thanks! yah yah! bukan apa, nak elakkan dari membesarkan perkara kecil, iyer kan?

fathiah,
yup! u also right, it still depand on situation, klu tak kena situasinya..nanti di pijak kepala pula kan? ^_^

dya,
uih! u tgk cita SAW?hoho..iya iya, gambar ni adalah di inspirasikan dari SAW la, scary kan?tp best..hoho

sodep said...

wah.. adam sangat pandai berpuisi.. sangat telus dan lurus.

Sekarang nie saya lebih suka diam... kalau bercakap akan buat saya nanges...

sedih..

NIMI♥ Co. said...

sokong giler

jojie-elle said...

haha adam diam..? ermm... try test sket ;p

adamLUBA said...

sodep!
hahaa..
mari merayakan hari DIAM sedunia..hohoho..5minit jaa diam, start 12 mlm ni..hahahhaa

nimi,
thanks sbb menyokong, undilah sayep!hohoh

jojie,
hahah..erkk..nampaknya anda begitu mengenali saya..hahahaa! dush dush

adifDAS said...

diam-diam bermakna
aku phm ang adam..
huhuhu

adamLUBA said...

adif..
mcm aku ckp..
diam!
hahaha
diam,
diam,
diam,

-SeNyAwA rAdiOS ArTiStIc- said...

yup..diam bleh kurgkan dosa..hoho..tp da pijak pale xkan nk diam je kan??

adamLUBA said...

senyawa radios artistic,
yup yup!
betul2..klu dah pijak kepala...
mmg tak boleh nak diam dah!
tp the best way! klu dah kena pijak kepala tu, cara terbaik..kita walk away...
kadang-kadang nak argue pun boleh bawa masalah gak!
kan?
batter kita kuar terus dari lingkungan mereka yang tak pernah nak menghargai kita!

OBIT LIVRE said...

aa mulut ckp lah wei!

adamLUBA said...

hahaha..obit!
mmg laa ada mulut kena cakap!
tp kadang-kadang kita tak sedar adakah apa yg kita cakap tu kena pada tempatnya...
macam aku, walaupun aku suka bercakap, tp aku cuba hadkan apa yg aku nk cakap..
biarlaa orang nak kata apa pun kt aku..
aku lebih suka diam dari bercakap sebenarnya!

adamLUBA said...

hahaha..obit!
mmg laa ada mulut kena cakap!
tp kadang-kadang kita tak sedar adakah apa yg kita cakap tu kena pada tempatnya...
macam aku, walaupun aku suka bercakap, tp aku cuba hadkan apa yg aku nk cakap..
biarlaa orang nak kata apa pun kt aku..
aku lebih suka diam dari bercakap sebenarnya!

epalgreen said...

adehh..
dijait pulak mulutnye
hehehe
diam lebih baik..
dr mengeluarkan kata-kata yg tah pape..

hehe

;p

adamLUBA said...

ya betul tu cik epalgreen

@L!FF said...

aku suka puisi / sajak / syair / kata mutiara / skrip / dialog @ apa2 je laa... x tau aku nak menafsir... tp kan aku nak copy simpan kat blog aku brooo... halal kan yeeee;p