Saturday, January 17, 2009

pi as ai le biu!


tolong abaikan entry kali ni, otak aku dah lari meninggalkan aku, so aku sekarang mentaip tanpa berfikir..so harap maklum

Huh! mengantok gila, semalam habis kerja dalam pukul 11.30pm. Sampai rumah dah 11.45pm (nasib baik tak JAM). Niat di hati nak ja terus tetdo memandang hari sebelumnya balik kerja pukul 3.00am (sebenarnya kerja habis kul 10pm pastu jumpa si Wan sebab beliau ingin menceritakan sesuatu, so melepak lah aku melayan dia, banyak gak laa benda sembang sampai sedar2 ja dah pukul 3.00am), tp niat tu ter-STOP sebab terpandang satu DVD. Cerita ni dah lama, dan aku pun dah lama nak tengok, tp belum pernah ada kesempatan or masa nak tengok tak sesuai. (Serius, aku tak suka tengok DVD ramai-ramai kalau cerita tu betul2 aku nak tengok, sebab selalunya akan menganggu konsentrasi masa tengah nengok! time tu laa nak tanya benda tu, benda ni...and kalau yang dah tgk tu, siap bg sinopsis lagi! adeh! boleh rosak mood orr)

Oh ya! cerita yang aku tengok ni di petik dari novel pertama Cecilia Ahern yang bertajuk P/S: I Love You (iyer-iyer aku tahu cerita ni dah lama, dan aku baru tengok T__T). Perhh..terus tak rasa ngantok! cerita yang hebat! Masa diowang pergi Ireland, aku ingat umah yang dia singgah tu milik Rossie Dunnie (Where Rainbows End). Cerita menarik, pemandangan cantik dan sweet! huhu..dan disebabkan ini juga la aku tetdo pukul 3.00am. (sekali lagi). Dan hari ni aku di office dengan keadaan yang sangat mengantok! (dah laa bangun lambat tadi, kelam kabut aku) haihhh~ Minggu ni macam tak terurus sikit. hehehe! so lepas raya cina ni, harap dapat datang kerja secara tenang - tenang! oh oh, tahun ni banyak perancangan dah dibuat. So tahun ni, must be a blast! Hope so.)

Perkara-Perkara Yang Bakal Di Buat Pada Tahun 2009
1. Cari gurlfriend
2. Date (aku teringin nak makan-makan di tempat yang agak romantik, yang di terangi dengan cahaya lilin, pastu nari sama-sama walaupun masing-masing tak pandai nari, pastu lepas makan sembang-sembang, pastu ko tgk aku, aku tgk ko..sammmpaaaaaaai juling biji mata)
3. Bercuti (tak kisah la, pulau ka, hutan ka, gunung ka, pantai ka...janji kawasan tu sangat tenang, lagi best klu time ni dah ada gf)
4. Buat short Filem bersama Shee & Mie (benda ni kalu tak silap, shee dan aku pernah cakap masa hujung tahun 2007, masa tu sepatutnya aku jumpa dia di shah alam, tp masa dia sampai shah alam, aku dah pun bekerja di penang, klu tak tentu dah lama benda ni siap)
5. Record lagu dengan Apit Oaker (walaupun main lagu feminin, lantak lah..buat hanya sekadar nak menghiburkan diri sendiri)
6. Buat Poster Besar (hoho, sapa pernah tgk full house? kan ada gambar dia dalam bilik dekat pintu yang besar gila tu...hah! aku dah lama nak buat camtu, tunggu time jaa ni! oh! time ni klu dah ada gf, so bukan gambar aku sorang laa kt situ..hoohoho)
7. Buat model bangunan (benda ni memang tak pernah terfikir pun oleh aku, tp awal tahun itu, sesuatu telah tercetus, dan atas nasihat dari seorang kawan, so aku bertekad nak buat model bangunan ni - alaa..macam bebudak arkitek selalu buat, walaupun aku sepatah haram pun xtahu, aku akan pastikan tahun ni aku dapat buat)
8. Lukis Poster (hoho, ini pun dah lama nak buat, lagi best klu dapat buat atas canvas, pastu guna acrylic..perhhh! shahdu~)
9. Beli speedlight (xkisah laa jenama ayam ka, itik ka, janji dapat bounce, pusing depan belakang, sudahhhhhh! )
10. .....(hurrmm, tak fikir lagi nih...apa yer..bg cadangan apa benda yg best untuk dibuat tahun ni?)

Okaylah, benda ni aku tulis dari pagi tadi masa kul 9.00am bawu sampai opis...sammmpai laa sekarang, yakni pukul 9.15pm..maaf laa, oleh sebab tetdo tak cukup, jerawat naik di dahi dan pipi..mata yang sekarang berasa sangat panazz, dah macam nak jd cyclope (x-men)..sebab tu aku agak meraban tak tentu hala sekarang huhu...sure mlm ni balik kena telan penadol sebelum tetdo..hohoho! owaitee kengkawan semua, sesungguh nya aku rindu nak melepak dengan kowang...klu ada bebudak umah yang membaca kali ni, wehh, mana hampa nih? seminggu tak nampak batang hidung! adeh2!

Sekian,
1/2 sedar, 1/2 tidur
A.L

p/s: I Miss You
dah! dah!, ni musti dah terpengaruh citer p/s: I love you nih (-__-")

erkk, tadi aku kata aku habis taip pukul 9.15pm kan? dan sekarang masa aku nak post ni, jam menunjukkan pukul 11.17pm dan aku masih lagi di opis..hohohovv

20 comments:

adifDAS said...

huhuhuh
bnyk bnda aih nk bt thn ni
semoga anda berjaya
bli la speed lite tu
lg best
alalalal

hmm adam jgn lupa aku tau..
bt kerja nk join gk
alalallala

peace out
(aku yg menyibuk)

shee said...

adam! i da kate kan p.s i love u best ;) heee! citer tu sedih tp sweet. i suke! no 6 kite same!!! i nk ade gmbr b&w tp ltak kat ats bed head. woah best!!

Farra Muneera said...

i suke no. 6 jugak! kite letak gambar kite 3 org lah! ahahahahahha

jojie-elle said...

haha aku suke yg short movie & p bercuti tuh.. ahaha

kalo nk pelakon extra aku ade! nGeeee~

semoga sumer cite2 ko tercapai hendaknye Amin.... ;)

the girl said...

hehe. romantic jugak kan u. ;p

adamLUBA said...

hoho...speedlight akan di beli adif..itu penting tu, tp aku xnak rush rush! biar laa dulu...

shee..uit! sama ek? haha..tp i nak hitam putih! nampak classic sikit, pastu klu ada duit lebih, semua dalam bilik nak buat hitam putih..dam! i love black n white.
iyer2..sayer percaya anda 100%, lepas ni ada benda2 narik jgn lupa gitau tau! ;p

neera...hahahah! boleh2..i tengah, shee sblah kanan, u sebelah kiri..pastu poster nak ala-ala james bond..hahahahha..sure I akan tersenyum bila bangun pagi..hohoho

hohoho..jojie! boleh2..nanti kitaowang screen test dulu, yang penting kena pandai nangis..because it totally love short movie

adamLUBA said...

erkk, dya...
hish! apa kebenda romantik..
bukan lah..just teringin nak buat camgitu...
sbb..hurrmm..bila lagi kan?
hidup hanya sekali..asyik tgk owang nari n candle light dinner dalam tv jaa..
nak gak try..hoho!musti sweet!

adifDAS said...

blah la adam
bt romatik leh lak..
padahal ang seorg yg gans dan brutal
cinta tiada erti bg adam.
alalalallala

semua bt gmbr b&w ni
aku pun nk try jg
aku seorg penyibuk..
huhuhuhu

bro,
lupa satu lg kna bt masa thn 2009 ni
BERHENTI MEROKOK...
ok tak
huhuhu

fasha said...

okeh..
godd luck n smoga dpt sgala yg ign dicapai pd taun ini..
chayokkk =P

adamLUBA said...

yup betul tu adif..

hey fasha...thanks!

shee said...

hahah idea gmbr bertiga tuh best! kite suh mie amik gmbr... tapi i nk kna pakai heels la so dat balance cket tggi. hahaha :p

adamLUBA said...

hahaha...u xpakai pun xper, kita amik sekerat sudah laa...meants..sampai pinggang! huhu..i bend down laa sikit, alaa u pun bukan rendah sangat!

Clara Emily Cancer said...

oo00 nak cr gf ek..
meh nk tlg carikan..

.liang.n.jo. said...

it looks like half of the list has a 'gf' in it. adam that desperate ke? anyway good luck! get married soon and give me ang pow! lol...

-Jo

Syamim A Manaff said...

nak buat short flm bleh panggil aku.
buat poster pn panggil.
nak record pn boleh panggil juga.
ok?

word verification aku VARDIP

@L!FF said...

eshhh3 buruk bebeno wajah hang nak korek bijik timah tuee... hehe

adamLUBA said...

clara...naahhh! actually..i don't need one..saja gatai tangan nak tulih benda alah tu...

jocelyn..haha! no i'm not that desperate, i don't know suddenly feel like want to do all of that things..married? no no no! not now! u know my life right..being busy in studeo..don't have time for that! ;p

syamin, okay2..nanti bila aku nak buat benda2 tu aku jerit (panggil) "syaaminnn oiii, aku nak buat poster dah ni..!!" hahahahaha!

Aliff...yer aku tahu buruk! tp nak buat cam mana, masa tengok gambar ni aku dah gelak guling2..so nak share laa..gambar ini juga untuk menyangkal beberapa andaian "adam control macho" dari beberapa orang! hah! amik ko..control macho ker tu?
hahahahaha!

puspaSARI said...

dh tgk muvi inkheart? bestt oo . (tkde kena mengena ngan entry) ak ak ak. neways. kongsifacai adamluba ;p

adamLUBA said...

puspa..windunya..
lama xlepak ngn hang..
hohoho..
aper cer skang?

epalgreen said...

wahh..
nmpk nikmat nk mengorek
hehehehe

;p ;p