Monday, December 15, 2008

KL Part 2 : Rain-Bows


picture by Mie edit by Shasheera

Ahad 14/12/08
Pagi bangun dalam pukul 7am. Hantar sms kepada shee untuk ingatkan dia tentang CD yang di janjikan. Lepas tu suruh si wan ni gunting kan rambut aku. (skang dah pendek..yeaaa!!!). Lepak tengok tv sampai tengah hari, gi makan dekat kedai bawah umah si wan ni. Lepas makan wan hantar aku kt LRT wangsa maju. Aku pun menuju ke KLCC. Lepak Aku pun berjalan-jalan di KLCC, niat mula-mula nak beli buku di kinokuniya, tp tak jadi sebab buku yang ada pun tak habis baca lagi..hehehe! So sampai 430pm jumpa Mie terus gerak ke JUSCO wangsa maju. Shee datang ambil, lepak di restorant ala-ala Old Town. Pastu terus gerak amik Raziq dan kemudian amik tok ketua Hamzee dan terus Hot Studio di Wangsa Maju.Dalam perjalanan tu aku dapat rakam beberapa video yang agak menarik (haiiyooohh~). Tapi video ni tak boleh di kongsi di sini atas sebab-sebab orang yang di rakam ni tak bagi. hahaha...tapi rare tu..mana nak jumpa...video cam ni...kan shee kan? ;p

Rain-bows!


Hot Studio Wangsa Maju

Okay! bab ni aku nak ikhlas + jujur cakap. Bukan nak kutuk, bukan nak bodek. Ini cuma apa yang aku rasa.

Pada mula aku dengar pasal band ni, aku minat, tapi aku minat sebab vocalist dia. Sebab aku tahu dia boleh nyanyi dan sebab dia kawan aku. itu ja! tapi tu pada mula-mula la. Tapi semua ni berubah bila aku sendiri berada dalam studio tu dan diowang bermain 'live' depan mata aku. SUMPAH aku cakap, aku teruja. Sebelum ni aku hanya dengar shee cakap yang band-mate dia hebat, dan malam tu..diowang betul2 hebat. Kalau tengok video dalam youtube mybe kowang akan kata "ala..biasa ja" tapi kalau kowang betul2 berada dalam studio malam tu. kowang boleh rasa 'aura' dia.


1,2,3,4,5,6,7,8 mula!

Tak melampau rasanya kalu aku cakap diowang ni akan berjaya satu hari nanti. Aku bukan seorang yang pro dalam bidang2 music ni, nak main alart music pun masih merangkak rangkak lagi. So pandangan aku hanya apa yang aku rasa la. hurmm, tapi malam tu suara shee agak tengelam. tak berapa jelas. maybe sebab faktor studio tu yang menyebabkan bunyi gitar bergema lebih dari vocal.

Yang bestnya, masing-masing ada character tersendiri. Hamzee (Leader/2nd Guitar) dengan caranya yang agak gila-gila tetapi mantap, Raziq (Lead Guitar) dengan cara permainan yang cool dengan muka separa serius, Shee (Voc) dengan gaya slumber + 20% comel, Ijam(bass) gaya dia macam agak malu-malu + 30% rock + 10% gila-gila (sebab ada part nampak dia menari sikit..huahuahua), dan Ija(drummer) dengan gaya bersahaja + macho. Skill masing-masing tak yah cerita la, kalu dah 99% lagu yang di bawa tu sebiji versi asal. memang dah mantap laa kan. hohoho.


Hamzee: Gila-gila + Mantap


Raziq: Cool + 1/2 Serius


Sheera: Slumber + 20% comel


Ijam: Malu-malu + 30% Rock + 10 % gila-gila


Ija: Bersahaja + Macho

Okaylah, oleh di sebabkan aku tak dapat lepak lama dengan diowang, so tak banyak yang aku tahu, ini cuma pandangan pertama aku pasal diowang. Kalau ada masa boleh lepak dengan diowang lagi, aku akan ceritakan banyak-banyak pasal diowang.






Rain-bows : Segitiga (Cokelat)




Rain-bows : Crush crush crush (paramore)





Rain-bows : Born for this (paramore)




So itulah aktiviti last aku sebelum aku balik semula ke penang (masa nak balik tu, diowang main lagu feveret aku dari foo fighter plak, adeh..nasib baik kawan aku dah tunggu, kalau tak memang nak nengok sampai habis)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Perhatian: Aku dengan ni mengistiharkan akan menjadi follower kepada Rain-bows. (Hamzee, ni kira minta izin laa ni..boleh tak?hahaha)


tak tak sala sala...

Habitat
"Aku tak gian dengan rokok ni, cuma rasanya dah jadi habitat aku, tu yang agak susah nak 100% benti!" by adam
-sebenarnya nak cakap tabiat

Papaya
" Shee, lepas ni makan nenas boleh laa terbang (merujuk kepada cerita pepaya)" by Mie
-cerita ni jadi sebab shee nama manja nyer 'yaya' sama dengan character dalam pepaya, tapi mie ni ingat papaya tu nenas (-_-")

Traffic Light
" Bodo nyer kereta, nak belok tu bagi la traffic light. Harap kereta ja mahal" by Shee
- cerita oleh Raziq, sebenarnya shee nak mention signal. hahah


Perkataan yang kurang faham:

Sejak azali...
1. " kira sejak dari lahir la.." by shee
2. " sebelum masihi.." by mie
3. " sejak dari mula-mula lagi.." by adam luba

sebenarnya apa maksud ek?

Sekian,
A.L

14 comments:

shee said...

woahh! :D

errrr.... tadi rase mcm byk jer na komen tp da tlupe. hahaha :p

thanx utk sokongan n pujian tuh :D
thanx sbb jadi peminat fanatik. huahua ;p
thanx sbb promote kami. heee

video jage elok2 weyh. maruah tuh. hahaha ;p

knape 20% comel?

haha signal ok! bukan traffic light :p

sejak azali tuh.. i rase SHEE betol. hahaha :p

panjang weyh komen.. fheww

Hamzee said...

Erk...

Mintak izin?

Bkn mmg da Shee lantik jd Presiden ke?

Thanx!!!

=D

adamLUBA said...

shee:
huh! u nih..haiyohh~ lenkali bawa buku nota..apa2 teringat terus tulih..sure xlupa..

iyer2 saya akan jaga elok2 video tu!

kenapa 20%?..hurmmm...sebab yang lg 80% adalah HOT! ;p



hamzee:
hahaha...mmg shee lantik...
tapi kena approval dari tok ketua hamzee juga..hua hua hua

Hamzee said...

Huhuh...

Baiklah...

Dengan ini...

Dengan keris keramat 3 Keturunan ini...

Aku approve Ke-Presidenan ko...

Huhuhuh...

dya said...

haha. cumel cumel je sala sebut. klaka la! hahaa~

adamLUBA said...

hamzee:
puff- "bahawa-se nye, saya akan berkhidmat sepenuh hati dan dedikasi tanpa rasuah! erkk..ketua! keris tu jgn dekat sgt..bahaya tu!!!" ;p

dya:
hahaha...itu cuma ayat ja dya! klu u ada dalam situasi tu..cmfrm gelak sampai pecah perut!

adifDAS said...

ish bla la band ni nk kuar e.p
blh bli
huhuuhu
kmu semue hebat
alallalal

E J A M said...

huhu nice adam~ thx 4 d review~
mlm tu smpi lmbt n hamzi sengal x inform pon psl nk men lgu crushcrush so dh kantoi d situ huhu
thx adam :D

adamLUBA said...

hahaha..ejam kantoi ka?
fuhh..yang tu aku xperasan..patut kekadang ternampak ko senyum sowang2..
kantoi laa tu..?
kantoi sudahhhh~~
hahahaha

E J A M said...

huhu kantoi time lagu crushcrush tuh
lalala~
next time jom la join lg skalik
xsempat nk beramas mesra haha

p/s- mau men lagu The Cardigan - Love Fool

Hamzee said...

"Beramas Mesra"???

Hahahahaha!!!

shee said...

eh ejam?? laen mcm jer tuh.. ehem!
hahaha :p

raxeeque said...

adeh..
mcm2 la korg nih!!

btw..adam..
jgn puji lebeh2 nooo..

aku ni dok trsengeh je bc review hang nih!..

=p

adamLUBA said...

huish huish ejam..dah laa aku ni keding..ko nak 'RAMAS'mesra plak..heheh!

Tok ketua..hahah..tu laa dia nak ramas secara mesra..hahaha!

(kowang..aku dah gelak sowang2 dalam opis ni..suma nengok aku ni)

eh eh! shee..jeles ker kitaowang nk RAMASmesra..hhahaha

Raziq..mana ada aku puji lebih2..itu pengakuan jujur..hahaha..
weh weh! dah dah! diam diam!
jangan dok sengih sowang2..depan pc tu..owang sblh tgk tu..tu tu..
dia siap report kt mak dia lagi tu..dah dah..diam diam...alalal

Bytheway aku akan turun lagi kL start 26/12/08 and mybe akan sampai 4/1/09. So kalu kowang ada apa2 aktiviti tu..roger2 laa..lepak minum pun jadi lah..hehehe..boleh kenal rain-bows dengan lebih dekat.